فونیکسریمکسبهتام

بازگشایی مجدد سایت‌های مراکز اسقاط خودرو

عصر خودرو- سایت‌های مراکز اسقاط خودرو حدود یک سال به دلیل مسائل و مشکلاتی که در این رابطه رخ داده بود مسدود بودند و با اعلام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با ارائه تعهدنامه محضری از طرف مراکز اسقاط به ستاد با هدف جلوگیری از تقلب و تخلف دوباره بازگشایی می‌شوند.

بازگشایی مجدد سایت‌های مراکز اسقاط خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اقتصاد آنلاین، محسن صادقی، سرپرست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت درباره بازگشایی مجدد سایت‌های مراکز اسقاط خودرو گفت: براساس مصوبه های دولت برای هر خودرویی که اسقاط می‌شد، مطابق معادل سواری آن گواهی صادر می گردید اما حدود یک سال صفحات مراکز اسقاط خودرو مسدود بود. با توجه به بازار عرضه و تقاضا ، و عنایت به اینکه تمامی وارد کنندگان خودرو و موتور سیکلت و تولید کنندگان آنها نیاز به استفاده از گواهی اسقاط برای شماره گذاری دارند می بایست این بازار (ارائه گواهی اسقاط) مدیریت شود و به همین دلیل  سیاست‌گذاری این موضوع بر عهده ستاد سوخت است.

    وی در ادامه بیان کرد: امسال در سال جهش تولید قرار داریم و وجود مشکلاتی چون مازاد یا کمبود گواهی اسقاط سبب بسته شدن این صفحات شده بود و حدود یک سال فقط برای اسقاط تاکسی‌ها گواهی صادر می‌شد و نیاز به مدیریت در این بازار بود. از بهمن ماه سال گذشته و به واسطه قانون هوای پاک حتی شماره گذاری موتور سیکلت ها نیز نیاز به الصاق گواهی اسقاط دارد.

    صادقی در ادامه گفت: ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت برای کنترل تخلف و تقلب در این بازار تعهد نامه‌ای تهیه کرد تا مراکز اسقاط موظف باشند در هر مرحله ای که ستاد نیاز بداند کلیه مدارک  مثبته مشتمل بر هرگونه عکس و فیلم از وسایل نقلیه اسقاطی و همچنین اسناد خرید لاشه (بارنامه، پته  و ...) را به ستاد تحویل نمایند.

    ایشان متذکر شدند که ستاد مدیریت حمل نقل و سوخت هیچ گونه مسئولیتی  در قبال مصرف گواهی اسقاط نداشته و این موضوع را بازار عرضه و تقاضا خودروهای وارداتی و تولیدی تعیین می کنند و مسئولیت آن بر عهده تولیدکننده و واردکننده خودرو است. یعنی مراکز اسقاط خودرو خود باید طرف تقاضا را پیدا کنند و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کمک به ایجاد بسترهایی جهت تسهیل در این امر می‌کند.

    محسن صادقی در پایان با تاکید بر اینکه افراد زیادی در این مراکز سرمایه‌گذاری نموده اند و کارکنان زیادی در این مراکز اشتغال دارند بیان کرد: ستاد دنبال پیچیده سازی مسائل نیست و این موضوع صرفا ً برای جلوگیری از تخلف است و باید با دید مثبت به آن نگریست قصد ما آغاز به کار دوباره این مراکز بود و به این خاطر تعهدنامه‌ای ابلاغ کردیم که با استقبال بسیاری از مراکز اسقاط و همچنین انجمن مراکز اسقاط خودرو روبرو شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو