فونیکسریمکسبهتام

معاون امور صنایع وزارت صمت بیان کرد:

افزایش حداقلی قیمت خودرو

عصر خودرو- تولید یک میلیون دستگاه انواع خودرو و تحویل به موقع به متقاضیان از برنامه‌های سال جاری خودروسازان است و آن طور که مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت می‌گوید برای تحقق این هدف وزارت صمت به‌دنبال واقعی‌سازی قیمت خودرو است.

افزایش حداقلی قیمت خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، مهدی صادقی‌نیارکی گفته واقعی‌سازی و منطقی‌کردن قیمت خودرو هدف وزارت صمت است و این وزارتخانه به‌دنبال افزایش قیمت نیست و افزایش قیمت بازار را نیز به رسمیت نمی‌شناسد.

    اظهارات معاون امور صنایع وزارت صمت در شرایطی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند تنها زمانی قیمت خودرو واقعی خواهد شد که به مدیران خودروساز اجازه داده شود تا محصولات خود را بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا و با قیمت‌ها حاشیه بازار عرضه کنند.همچنین این مقام مسوول در وزارت صمت به رشد 18 درصدی تولید و 30 درصدی تحویل خودرو به مشتریان از سوی دو شرکت بزرگ خودروساز کشور اشاره کرده است. ابراز رضایت صادقی‌نیارکی از تولید و تحویل محصولات قابل عرضه توسط دو شرکت بزرگ خودروساز در حالی بیان شده است که چندی پیش یاسر رایگانی، سخنگوی تعزیرات از عدم انطباق تولید و تحویل خودرو توسط خودروسازان با وعده‌های اعلامی سیاست گذار خودرویی انتقاد کرده و گفته بود خودروسازان باید تا پایان تیرماه 400 هزار خودرو به بازار عرضه می‌کردند این در حالی است که تعداد خودروهای عرضه شده از این مقدار بسیار کمتر بوده است.

    همچنین صادقی نیارکی افزایش قیمت‌های اعمال شده را حداقلی می‌داند و معتقد است با اینکه قیمت‌ها افزایش یافته است اما همچنان شاهد فاصله قیمتی میان قیمت کارخانه و بازار هستیم.

    معاون امور صنایع سرپرست وزارت صمت معتقد است با توجه به اینکه اقلام اصلی خودرو در بورس ارائه می‌شود و بخشی از نهاده‌های تولید به دلیل وارداتی بودن به نرخ ارز وابسته هستند با این حال حداقل افزایش قیمت به منظور کاهش فاصله قیمتی بین کارخانه و بازار مورد نظر سیاست‌گذار خودرویی قرار دارد.

    صادقی‌نیارکی اظهار کرده که افزایش قیمت خودرو با هماهنگی شورای رقابت اتفاق افتاده است.

    معاون امور صنایع وزارت به این نکته نیز اشاره کرده که خودروسازان از بهمن 97 تا اردیبهشت ماه سال جاری افزایش قیمتی را روی محصولات تولیدی خود اعمال نکرده‌اند، اما شاهد بودیم که در مدت زمان یاد شده بخش عمده‌ای از نهاده‌های مورد استفاده در خطوط تولید شرکت‌های خودروساز افزایش چند برابری قیمت را تجربه کردند. صادقی‌نیارکی عنوان کرده است که 30 رشته فعالیت صنعتی با بخش خودروسازی مرتبط است و هرگونه اشتباه در این بخش تاثیرگذار خواهد بود.این مسوول در وزارت صمت با اشاره به میزان اشتغال مرتبط با خودروسازی می‌گوید: 400 هزار نفر در زنجیره تولید و لجستیک بخش خودرو و صنایع وابسته به آن شاغل هستند و این مساله باید بیش از پیش در هنگام گرفتن تصمیم برای این صنعت مورد توجه قرار گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو