فونیکسریمکسبهتام

فعالیت اتوبوس‌های بین شهری با نصف ظرفیت

عصر خودرو- مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: تعداد سفر‌ها تقریباً مشابه سال گذشته است اما تعداد مسافران با کاهش حدود ۵۳ درصدی روبرو بوده و ظرفیت در هر سفر در ناوگان اتوبوسی نصف شده است.

فعالیت اتوبوس‌های بین شهری با نصف ظرفیت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از میزان، داریوش باقرجوان در خصوص آخرین وضعیت بخش حمل و نقل مسافری گفت: در بخش حمل ونقل جاده‌ای پروتکل‌های بهداشتی بر اساس شیوه‌نامه‌های ابلاغی رعایت می‌شود و این شرایط از سوی مسافران رویت شده است.

    وی افزود: با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی نیز خوشبختانه در آمار و ارقام مشکل جدی در بحث حمل ونقل عمومی در حوزه کرونا دیده نمی شود.

    مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اظهار کرد: تعداد سفر‌ها تقریباً مشابه سال گذشته شده ، اما تعداد مسافران با کاهش حدود 53 درصدی روبرو بوده است و به طور کلی ظرفیت در هر سفر به ویژه در ناوگان اتوبوسی نصف شده است.

    باقرجوان تاکید کرد: باتوجه به کاهش تعداد مسافران فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌ها به طور کامل رعایت می‌شود و بحث ضدعفونی و محلول پاشی نیز به طور مکرر در اتوبوس‌ها صورت می‌گیرد.

    وی افزود: در ناوگان حمل ونقل عمومی جاده‌ای ابقا تعداد سفر‌های جاده‌ای باعث می‌شود که رانندگان حمل ونقل عمومی دچار مشکل نشوند.

    مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: عمده مشکل رانندگان مربوط به چند ماه اخیر است که تعداد سفر‌ها تقریبا به رقم صفر رسید، اما در شرایط فعلی اگر تعداد سفر‌ها نسبت به سال گذشته تغییر نکند با تعداد مسافران کاهش یافته نیز می‌تواند به رانندگان این بخش کمک شایانی کند.

    باقرجوان تصریح کرد: باید در این حوزه ظرفیت تردد را در حد نرمال نگه داریم و ظرفیت مسافران را در هر وسیله نقلیه به 50 درصد کاهش دهیم که این اقدام برای ناوگان حمل و نقل مسافری حمایتی و اصولی است.

    وی افزود: این اقدامات برای ادامه فعالیت رانندگان و همچنین تضمین ایمنی در برابر بیماری برای مسافران لازم و ضروری است.

    مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: باید تعداد سرویس‌ها افزایش یابد تا اندکی از ضرر و زیان مالکین اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه که سرمایه‌گذاری کرده‌اند به تدریج کاسته شود.

    باقرجوان در زمینه پرداخت تسهیلات به مالکان وسایل نقلیه گفت: علاوه بر مالکین وسایل نقلیه متصدیان شرکت‌های حمل ونقل نیز در قالب بنگاه‌های اقتصادی به ازای هر فرد بیمه شده مبلغ 12 میلیون تومان دریافت می‌کنند که ثبت‌نام آن‌ها نیز از طریق سامانه کارا صورت گرفته است.

    وی تاکید کرد: شیوه‌نامه‌های بهداشتی از روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا در حال اجراست، و باتوجه به اینکه مردم هنگام خروج از منزل باید ماسک داشته باشند، مسافرینی که وارد پایانه می‌شوند قبل از سوار شدن به اتوبوس بدون ماسک اجازه ورود به پایانه را ندارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو