فونیکسریمکسبهتام

با صدور مجوز برای سایپا از سوی شورای رقابت

دور دوم افزایش قیمت خودرو کلید خورد

عصر خودرو- در حالی که گمان می‌رفت شورای رقابت اواخر مرداد یا اوایل شهریور نسبت به تغییر قیمت خودروهای داخلی اقدام کند، این اقدام را چند هفته زودتر و با صدور مجوز افزایش قیمت محصولات سایپا، کلید زد.

دور دوم افزایش قیمت خودرو کلید خورد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، طبق خبری که خبرگزاری تسنیم منتشر کرده، شورای رقابت به سایپا مجوز داده تا قیمت محصولات خود شامل تیبا، کوئیک، ساینا و وانتپراید را بالا ببرد. این مجوز پس از آن صادر شده که سایپا مدارک و مستندات خود را مبنی بر رشد هزینه های تولید، به شورای رقابت ارائه داده و این شورا نیز بابت افزایش قیمت محصولات این شرکت مجاب شده است. هرچند هنوز خبری مبنی بر صدور مجوز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو منتشر نشده، با این حال شورا  احتمالا به زودی با بررسی مدارک و مستندات، این شرکت را نیز مجاز به بالا بردن قیمت خودروهایش خواهد کرد. با این حساب، دور جدید افزایش قیمت خودروهای داخلی چند هفته زودتر از موعد مورد انتظار آغاز شده و هم بخشی از خودروهای مربوط به پیش‌فروش های قبلی و هم محصولاتی که قرار است در فروش فوق‌العاده بعدی خودروسازان عرضه شوند، مشمول قیمت های جدید خواهند بود.

    شورای رقابت در اردیبهشت امسال و پس از ماه‌ها دوری به قیمت‌گذاری خودروهای داخلی بازگشت و رای به افزایش قیمت 10 تا 23 درصدی قیمت ها داد. ازآنجاکه خودروسازان از میزان افزایش قیمت ها رضایت نداشتند و فاکتورهای اقتصادی به ویژه نرخ ارز و تورم نیز روندی صعودی داشته و دارند، شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار (زیرمجموعه وزارت صنعت،معدن و تجارت)، بر سر کوتاه تر شدن بازه زمانی بازنگری در قیمت خودروها به توافق رسیدند. بر این اساس، قرار شد شورای رقابت به صورت فصلی و هر سه ماه یک‌بار نسبت به تغییر قیمت ها اقدام کند. ازآنجاکه دور نخست بازنگری در قیمت خودروها نیمه اردیبهشت امسال بود، انتظار می‌رفت شورای رقابت در اواخر مرداد یا اوایل شهریور قیمت ها را مورد بازنگری قرار دهد، با این حال شورا زودتر از موعد پیش بینی شده، دور دوم افزایش قیمت را کلید زد. با توجه به اعلام قیمت جدید محصولات سایپا و تغییر قریب‌الوقوع قیمت خودروهای ایران خودرو، احتمالا به زودی دومین دور از فروش فوق‌العاده آنها به اجرا در خواهد آمد. در فروش فوق‌العاده، قیمت خودروها قطعی است و از همین رو اجرای دور دوم آن نیاز به اعلام قیمت جدید محصولات دو خودروساز بزرگ کشور دارد. دور نخست فروش فوق‌العاده خودروسازان که در آن مهلت تحویل خودروها سه ماه بود و سود مشارکت هم صفر، خرداد امسال برگزار شد. اما به سایپا برویم و ببینیم شورای رقابت با چه میزان افزایش قیمت محصولات این شرکت موافقت کرده است. طبق خبر منتشره، قیمت تیبا 2 از 60 میلیون و 620 هزار تومان به 77 میلیون و 800 هزار تومان رسیده که رشد بیش از 17 میلیون تومانی را نشان می‌دهد. کوئیک معمولی نیز که 79 میلیون و 400 هزارتومان قیمت داشت، حالا محصولی 94 میلیون و 400 هزار تومانی به حساب می‌آید و این یعنی، 15 میلیون تومان به قیمت آن اضافه شده است. همچنین قیمت ساینا آپشنال نیز از 78 میلیون تومان به 91 میلیون و 200 هزار تومان رسیده تا صعودی بیش از 13 میلیون تومان رشد قیمت را تجربه کرده باشد. همچنین قیمت وانتپراید نیز از 48 میلیون و 540 هزار تومان به 65 میلیون و 400 هزار تومان رسیده که 12 میلیون تومان رشد را نشان می‌دهد.

    شورای رقابت اما با افزایش قیمت 15 میلیون تومانی تیبا 2 پلاس نیز موافقت کرده تا قیمت این محصول به 90 میلیون و 800 هزار تومان برسد. ساینای رینگ فولادی نیز که 61 میلیون و 240 هزار تومان قیمت داشته، حالا محصولی 76 میلیون و 200 هزار تومانی به شمار می‌رود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو