فونیکسریمکسبهتام

معاون عمرانی وزیر کشور مطرح کرد:

نوسازی ۱۲۱ هزار دستگاه از ناوگان تاکسیرانی فرسوده

عصر خودرو- معاون عمرانی وزیر کشور گفت: امیدواریم با مصوبه اخیر شورای اقتصاد ۱۲۱ هزار دستگاه از ناوگان تاکسیرانی فرسوده شهری نوسازی شود.

نوسازی ۱۲۱ هزار دستگاه از ناوگان تاکسیرانی فرسوده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، جمالی نژادمهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به شیوع ویروس کرونا و برنامه دولت جهت افزایش ناوگان‌های حمل و نقل اظهار کرد: یکی از طرح‌های مهم دولت یازدهم، طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری از طریق اعطای تسهیلات کم‌بهره و کمک بلاعوض است که از ابتدای سال 1395 با همکاری اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری و دستگاه‌های مرتبط اجرایی شده است.

    او ادامه داد: اجرای این طرح تاکنون به نوسازی 71 هزار دستگاه تاکسی منتج شده است و با مصوبه اخیر شورای اقتصاد، 121 هزار دستگاه از ناوگان تاکسیرانی فرسوده شهری نوسازی شود.

    جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر اساس الزامات مؤکد در مصوبه شورای اقتصاد با موضوع طرح تأمین 2 هزار دستگاه واگن مترویی، پیگیر این موضوع و تحقق بخشیدن تعهدات کنسرسیوم در حوزه ساخت داخل واگن‌های مترویی بوده و این امر به عنوان یکی از مهمترین اهداف قراردادی توسط مجموعه کارفرمایی پیگیری می‌شود.

    معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: در مرحله اول قرارداد در سال 97، تأمین 630 دستگاه واگن مترویی برای شهر تهران با کنسرسیوم واگن ساز ایرانی و چینی منعقد شد که موضوع در حال پیگیری است و مرحله دوم اجرای طرح تأمین 2 هزار دستگاه واگن مورد نیاز خطوط مترویی کلانشهر‌های کشور با کارفرمایی وزارت کشور و مدیریت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بر اساس مصوبه شورای اقتصاد و به منظور یکپارچه سازی فنی و شکل گیری زنجیره‌های تأمین و تولید در داخل کشور جهت تقویت صنایع بومی در حال اجراست.

    جمالی‌نژاد افزود: مهم‌ترین طرحی که هم‌اکنون اهتمام به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سراسر کشور دارد و عملاً مقرر است که تجمیع‌کننده تمام طرح‌های جاری نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و تجاری کشور باشد، طرح ریاست جمهوری است که از بهمن‌ماه سال 1396 آغاز شد. در این طرح، وزارت کشور در کنار سایر دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت نفت، بانک مرکزی و بانک‌های عامل با مسئولیت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، برنامه‌ریزی درخصوص این طرح را در دستور کار قرار دادند.

    او ادامه داد: در این طرح و براساس مصوبات شورای اقتصاد، مسئولیت اجرای طرح به وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) محول شده و وزارت کشور و سازمان نیز در اجرای این طرح، همکاری مجدانه می‌کند، با توجه به احساس مسئولیت در برابر سلامتی و لزوم حداکثر خدمات‌رسانی به شهروندان عزیز در سراسر کشور با اولویت کلان‌شهر‌ها و شهر‌های آلوده، وزارت کشور تاکنون جلسات و مکاتبات متعددی، خطاب به رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور و سایر مقامات تهیه کرده و مورد پیگیری قرار داده است.

    معاون عمرانی وزیر کشور یادآور شد: در این راستا، به منظور کمک به بازسازی و توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهرداری‌های کشور تمهیداتی در قانون بودجه سال 1397، سال 1398 و سال 1399 در بند "د " تبصره 5 قانون بودجه در قالب انتشار اوراق مشارکت مالی – اسلامی برای کمک به خرید اتوبوس توسط شهرداری‌ها پیش بینی شده که امید است نتایج مثبتی برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

    جمالی‌نژاد در پایان گفت: امسال جهت تحقق موضوع بازسازی ناوگان اتوبوس‌رانی، بنا به دستور مستقیم ریاست جمهوری جهت اورهال (بازسازی) اتوبوس‌های متوقفی شهرها، برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت ردیف قانونی اعتباری تبصره 18 قانون بودجه سنواتی صورت پذیرفته است و انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای فی‌مابین سازمان برنامه و بودجه، صندوق کارآفرینی امید و شهرداری‌های کلان‌شهر‌ها در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو