فونیکسریمکسبهتام

مأموریت‌های امداد خودرو سایپا در آینده نزدیک تغییر می‌کند

مدیرعامل امداد خودروی سایپا از تغییر مأموریت‌های امداد خودرو در آینده نزدیک خبر داد.

مأموریت‌های امداد خودرو سایپا در آینده نزدیک تغییر می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰:۰۷
    احمد کرفی امروز در حاشیه سفر به مازندران و بازدید از مراکز امداد خودروی شهرستان چالوس در گفت وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: شرکت امداد خودرو سایپا هر ساله با فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش حجم سفرهای تابستانی یک طرح ویژه به صورت سراسری همسو با سایر ارگان های امدادی خدمات رسان نظیر پلیس راه، راهداری، هلال احمر و ... برگزار می کند که از اول تیرماه آغاز شده و تا پایان شهریورماه ادامه می یابد و اکنون نیز در دومین ماه اجرای این طرح در سطح کشور هستیم.



    وی اظهار داشت: این طرح در تمامی استان های کشور برگزار می شود و علاوه بر آن در استان هایی که به دلیل برخورداری از نقاط تفریحی، سیاحتی، زیارتی پذیرای تعداد بیشتری از هموطنان مسافر و گردشگران هستند تعداد واحدهای امدادی درنظرگرفته شده در این استان ها همچون استان های شمالی کشور فعال تر و آماده تر است.



    کرفی ادامه داد: بیشترین تمرکز امداد خوردوی سایپای کشور بر روی استان های مازندران، گیلان، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان به دلیل افزایش و تعدد مسافرت ها به نقاط قرار دارد.



    وی به برنامه های امدادی در مازندران به عنوان یکی از گردشگرپذیرترین استان های کشور اشاره کرد و بیان داشت: رصد پایگا ه های استقراری در طول محورهای استان مازندران به منظور کاهش مدت زمان انتظار مشتری از طریق سیستم کنترل هوشمند ناوگان و اعلام آماده باش از طریق ارسال بخشنامه به منظور انجام پیش بینی های لازم از جمله تهیه قطعات یدکی موردنیاز، سرویس خودروهای امدادی پیش از آغاز طرح و محدودکردن مرخصی برای امدادگران و نیز تذکرات لازم درباره آماده باش واحدهای امدادی در طول شبانه روز از برنامه های ما در طول مدت طرح امداد تابستانی در مازندران است.



    تعداد ناوگان امدادی در سطح کشور 571 دستگاه



    مدیرعامل امداد خوردروی سایپا تصریح کرد: تعداد ناوگان امدادی در سطح کشور 571 دستگاه خودروی امدادی است که تعداد 50 دستگاه از آن در استان مازندران مشغول به فعالیت بوده و همچنین تعداد 669 نفر امدادگر نیز در سراسر کشور فعال بوده که از این تعداد 60 نفر در استان مازندران فعالیت دارند.



    وی درباره نوع خدمات ارائه شونده به مسافران گفت: خدمات امدادی شامل رفع عیب در محل و حمل به نمایندگی به صورت گارانتی برای خودروهای دارای کارت اشتراک امداد خودروسایپا و همچنین ارائه خدمات مشابه به خودروهای تولیدی گروه سایپا در دوران گارانتی است.



    این مسئول حضور نیروهای امدادی در مسیرهای مازندران را پررنگ تر از سایر نقاط کشور برشمرد و افزود: محور هراز، محور چالوس، محور سوادکوه و همچنین جاده کناره از رامسر تا گلوگاه مسیرهایی است که نیروهای امدادی حضور پررنگ تری نسبت به سایر نقاط کشور دارند.



    وی بیشترین نیاز مسافران در بخش امدادی را خدمات رفع عیب در محل با کمترین زمان انتظار ممکن دانست و خاطرنشان کرد: برای رفاه حال مسافران و گردشگران خدمات رفع عیب در محل با کمترین زمان ممکن انجام می شود تا آنها بتوانند با کمترین میزان توقف اجباری به سفر خود ادامه دهند.



    استاندارد جهانی زمان حضور نیروهای امدادی 30 دقیقه است



    کرفی درباره میانگین زمان تماس مشترکان تا زمان حضور نیروهای امدادی خاطرنشان کرد: میانگین زمان انتظار مشتریان شرکت امداد خودرو سایپا حدود 40 دقیقه در استان مازندران است و با توجه به اینکه استاندارد جهانی آن 30 دقیقه است بنابراین زمان انتظار هدف در شرکت ها همان استاندارد جهانی در نظر گرفته شده که در این مورد برنامه های متعددی به منظور رسیدن به این زمان پیش بینی شده است.



    وی ادامه داد: به منظور کاهش این زمان گسترش ناوگان امدادی و همچنین تجهیز آنها به سیستم پیشرفته ردیاب ماهواره ای به منظور کسب اطلاع از محل لحظه ای هر واحد امدادی برای اعزام نزدیک ترین خودروی امدادی به محل مورد درخواست امدادخواه در محورهای پرتردد و نوسازی ناوگان امدادی، تجهیز خودرو سوار و واگذاری آن به نمایندگی ها در برنامه های مهم امدادی قرار گرفته است.



    استقرار پایگاه های شبانه روزی



    مدیرعامل امداد خوردروی سایپا گفت: وجود خودروهای امدادی متفرقه با هدف حمل خودروی امدادخواهان با اخذ هزینه های گزاف بدون ارائه خدمات موردنظر امدادخواه که سبب خدشه دار کردن وجهه ناوگان های امدادی رسمی کشور همچون سایپا و ایران خودرو می شود و نیز افزایش ترافیک در برخی از محورهای پرتردد که موجب افزایش زمان انتظار مشتریان می شود و از سویی دیگر عدم آشنایی مشتریان به لزوم انجام سرویس های پیش از سفر و در نتیجه بروز نقص فنی خودرو در حین سفر و عدم آشنایی آنها با جاده های بین شهری و در نتیجه عدم ارائه آدرس دقیق به هنگام بروز نقص فنی در خودرو از مهمترین چالش های پیش روی ما است.



    وی درباره نحوه امدادرسانی برای خودروهایی که در جاده های کوهستانی مازندران و به ویژه غرب مازندران دچار حادثه شده باشند، اظهار داشت: با استقرار پایگاه های شبانه روزی مجهز به ابزارآلات و قطعات یدکی تمام خودروهای گروه سایپا در طول محورهای کوهستانی با فواصل کوتاه از یکدیگر، سبب ارائه خدمات امدادی موردنیاز در کوتاه ترین زمان ممکن به امدادخواهان در مسیرهای کوهستانی غرب مازندران می شود.



    بیشترین خدمات امدادی کشور در مازندران



    به گفته مدیرعامل امداد خوردروی سایپا، بیشترین حجم خدمات امداد جاده ای کشور را شهرهای آمل، بابل، چالوس، رامسر، ساری و قائمشهر را به خود اختصاص دادند.



    وی در توصیه به مشترکان امداد خودرو در سطح استان مازندران اظهار داشت: در صورت بروز نقص فنی در خودرو با حفظ خونسردی و مستقر کردن خودرو در حاشیه امن جاده و اطلاع یافتن از موقعیت جغرافیایی محل خرابی خودرو و رجوع به کارت شناسایی خودرو به منظور ارائه اطلاعات موردنیاز با شماره تماس 096550 و 02184444 تماس حاصل کرده تا نزدیک ترین واحد امدادی این شرکت در کمترین زمان ممکن نزد آنها مراجعه کنند.



    تغییر مأموریت های امداد خودرو در آینده نزدیک



    کرفی ادامه داد: همچنین با توجه به تغییر مأموریت های این شرکت در آینده نزدیک و سنگین تر شدن مسئولیت خدمات پس از فروش به دارندگان محصولات سایپا توصیه می شود با توجه به مشخص بودن زمان اشتراک هر یک از خودروهای تولیدی گروه سایپا مشتریان پس از انقضای کارت اشتراک خود به منظور دستیابی به خدمات بهتر و متنوع تر و احتمال بروز نقص فنی در خودرو به موازات افزایش کارکرد آن، نسبت به تمدید اشتراک خودروی خود از طریق نمایندگی های مجاز در سراسر کشور به منظور استفاده از خدمات امدادی در تمامی محورهای کشور در طول شبانه روز برای برخورداری از سفری مطمئن و ایمن نسبت به تهیه کارت نارنجی اقدام کنند.



    وی افزود: واحد تمدید اشتراک شرکت امداد خودروسایپا با شماره تماس 44180448-021 همواره آماده پاسخگویی به پرسش های هموطنان در این باره است.


    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو