فونیکسریمکسبهتام

قرارداد همکاری ایران خودرو با جهاد دانشگاهی به امضا رسید؛

تاکید مقیمی بر قرارداد سه جانبه ایران خودرو، دانشگاه و سازندگان

عصر خودرو- گروه صنعتی ایران خودرو مطابق با راهبرد داخلی سازی و توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه،‌ سه قرارداد همکاری با جهاد دانشگاهی را به امضا رساند.

تاکید مقیمی بر قرارداد سه جانبه ایران خودرو، دانشگاه و سازندگان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در نشست انعقاد این قراردادها، با تاکید بر سه جانبه بودن قراردادهای اجرایی، از سازندگان،‌ سرمایه گذاران و بخش خصوصی دعوت کرد تا برای تسریع در اجرای قراردادها پای کار بیایند.
    فرشاد مقیمی افزود: با این اقدام، علاوه بر این که شبکه تامین، از دانش و فناوری جهاد دانشگاهی منتفع می‌شود، جهاد دانشگاهی نیز از سرمایه گذاری سازندگان منفعت خواهد برد.
    وی بر حمایت ایران خودرو از سرمایه گذاری جهاد دانشگاهی تاکید کرد و گفت: تفاهم نامه ای با بانک تجارت و ملت امضا کرده ایم که می تواند در سرمایه گذاری پروژه‌های مشترک با جهاد دانشگاهی مورد توجه باشد.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو برگزاری یکصد جلسه ظرف دو ماه اخیر را برای تنظیم قرارداد اجرایی، اقدامی جهادی توصیف و تصریح کرد:‌ اجرایی شدن پروژه ها بهتر از گسترده کردن دامنه همکاری هاست.
    وی درعین حال اظهار داشت: ظرفیت های گسترده ای در ایران خودرو و جهاد دانشگاهی وجود دارد که می تواند منجربه همکاری راهبردی و ادامه دار شود. باید برنامه ها با سرعتی که آغاز شده ادامه یابد و مسایل به سرانجام خوبی برسد.
    مقیمی افزود: تفاهماتی باید تبدیل به قرارداد شوند که تمامی ابعاد آن مشخص و امکان اجرایی شدن کامل آن برنامه ریزی شده باشد. تفاهمی که طبق نیازمندی ها بوده و نحوه سرمایه گذاری آن در بخش مالی و دانشی مشخص است، باید در اولویت قراردادی و اجرایی قرار گیرد.
    وی بر کنترل و نظارت بر اجرای پروژه ها تاکید کرد و گفت: باید انحراف و مغایرت های پروژه ها شناسایی و با تعریف برنامه جبرانی، طبق برنامه زمان بندی به اجرا گذاشته شود.
    مقیمی در پایان بر استفاده از ظرفیت های موجود در خودکفایی تولید در همکاری با دانشگاهیان تاکید و خاطرنشان کرد:‌ با همدلی می توانیم مدل مناسبی برای همکاری را تدوین کرده و در سال جهش تولید دستاوردهای مناسبی برای صنعت خودروی کشور رقم بزنیم.
    رییس جهاد دانشگاه نیز در این نشست ضمن قدردانی از مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو برای حسن اعتماد به مجموعه جهاد دانشگاهی تصریح کرد: این اعتماد را با ارایه کار خوب پاسخ خواهیم داد.
    محمدرضا طیبی یکی از وظایف اصلی جهاد دانشگاهی را تولید فن آوری های مورد نیاز صنایع کشور دانست و گفت: شرکت ایران خودرو با توجه به اهمیت، گستردگی، حجم اشتغال کشور و نقش آن به‌عنوان خودروساز ملی همواره مورد توجه جهاد دانشگاهی است و این نهاد به دنبال برقراری ارتباط با آن بوده تا بتواند در زمینه تولید فناوری های مورد نیاز این صنعت نقش آفرینی کند.
    وی خاطرنشان کرد: هرجا که مدیران صنعت که صاحبان صنعت کشور هستند به ما اعتماد کرده و تجارب ارزشمند خود را در اختیار دانشگاه گذاشته اند، نتایج مثبتی کسب شده است. پیش از این، ایران خودرو همکاری هایی را با جهاد دانشگاهی آغاز کرد اما این ارتباط ثمره چندانی نداشت، درحال حاضر با حضور دکتر مقیمی این ارتباط سازمان یافت و جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف برای ارایه فناوری های مورد نیاز این شرکت وارد شده است.
    طیبی ضمن اظهار خرسندی از تبدیل شدن تفاهم نامه دهم اردیبهشت ماه امسال، به قراردادهای اجرایی تصریح کرد: حجم جلسات مشترک برای تبدیل کردن تفاهم به قرارداد بیانگر اعتماد و اعتقاد طرفین به همکاری است. 15 محور اصلی مشخص شده که می توانیم در آن همکاری های گسترده ای داشته باشیم.
    وی افزود: امروز سه محور از این تعداد تبدیل به قرارداد اجرایی شده و امیدواریم ‌تا پایان شهریور ماه قراردادهای اجرایی را برمبنای سایر محورها به امضا برسانیم.
    رییس جهاد دانشگاهی با بیان این که صنعت خودرو همواره در حال تحول و پیشرفت است تصریح کرد:‌ باید فناوری هایی که از سوی جهاد دانشگاهی ارایه می شود نیز متناسب با آن به روز رسانی شود.
    وی افزود: هر جا که موفقیتی حاصل شده، نتیجه ریسک معقول مدیران صنعت کشور بوده که با اعتماد به دانشگاه این ریسک را پذیرفته اند. جهاد دانشگاهی نیز باید مطابق تعهدات خود طبق قراردادهای حرفه ای که منعقد می کند، پایبند باشد.
    طیبی تصریح کرد: با توان مهندسی که در کشور وجود دارد نه تنها نیاز فناورانه داخلی را می توانیم تامین کنیم بلکه با همکاری های مناسب، قادریم زمینه ورود به بازارهای بین المللی را فراهم کنیم.
    وی در پایان،‌ با اشاره به منابع تامین مالی برای سرمایه گذاری در اجرای قراردادها گفت: در حوزه هایی که حجم سرمایه گذاری مورد نیاز بالاست، نیازمند حضور ایران خودرو و تعریف قراردادهای بلندمدت همکاری هستیم. بخشی از نیازمندی ها توسط منابع موجود جهاد دانشگاهی و تامین بخشی نیز طبق تفاهمات صورت گرفته ایران خودرو از طریق منابع بانکی برنامه ریزی خواهد شد. استفاده از ظرفیت های موجود در بازار سرمایه نیز در دستور کار قرار دارد.
    گفتنی است، سه محور تفاهم شده ایران خودرو در روز دهم اردیبهشت ماه با جهاد دانشگاهی شامل تولید کاتالیست، جوش لیزر خط بدنه ایکاپ و خودروهای متصل به عقد قرارداد اجرایی منتهی شد و عقد قرارداد در سایر محورها نیز با سرعت بالا دنبال می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو