فونیکسریمکسبهتام

مجوز تامین ۹۰۰ خودروی امدادی هلال احمر صادر شد

عصر خودرو- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: مجوز تامین ۹۰۰ خودروی امدادی شامل (۳۰۰ آمبولانس، ۳۰۰ خودرو دوکابین و ۳۰۰ خودروی نجات) برای تجهیز ناوگان لجستیکی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر تایید شد.

مجوز تامین ۹۰۰ خودروی امدادی هلال احمر صادر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مهدی ولی پور از موافقت کمیسیون امور زیربنایی صنعت و محیط زیست دولت با تامین این 900 خودروی امدادی خبر داد و افزود: براساس قانون جمعیت هلال احمر متولی اصلی اجرای وظیفه حاکمیتی دولت جمهوری اسلامی ایران در امدادرسانی به آسیب دیدگان حوادث و سوانح است. ههمچنین باید وظایف و ماموریت های مندرج در بند «ب» ماده 27 قانون برنامه توسعه ششم کشور، آیین نامه امداد و نجات و اساسنامه خود را به انجام برساند.

    وی گفت: با وجود این قوانین امکانات، تجهیزات و ناوگان امدادی فعلی مورد استفاده در سطح کشور پاسخگوی ایفای وظایف محوله نیست، بنابراین لزوم حفظ توان آمادگی و پاسخ به حوادث و سوانح احتمالی آتی مستلزم تامین نیازهای خودروهای عملیاتی و لجستیکی ضروری این جمعیت به عنوان یکی از ابزارهای اصلی حضور به موقع و حمل و انتقال اقلام امدادی و تجهیزات و نیروهای عملیاتی است.

    رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: از سوی دیگر جمعیت هلال احمر یک نهاد بین المللی است و می بایست لزوما از استانداردهای لجستیکی فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر و کمیته بین المللی صلیب سرخ تبعیت کند و با توجه به شرایط محیطی کشور در انواع حوادث و سوانح آب و هوایی از جمله برف، کولاک، بهمن، سیلاب، زمین لرزه، رانش و ریزش و نظایر آن در نقاط صعب العبور کوهستانی، کویری، ساحلی و نظایر آن مستلزم استفاده از خودروهای کمک دار با توان مناسب به منظور امدادرسانی به متاثرین از وقوع حوادث و سوانح باشد.

    ولی پور با اشاره به تکالیف تعیین شده برای جمعیت هلال احمر اضافه کرد: علاوه بر قوانین بالادستی مندرج در بند (الف) تکالیف وسیع و جدیدی براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی از تاریخ چهارم شهریور 1398 به این جمعیت ابلاغ شده و به استناد جزء 2 بند (ب) ماده 14 قانون جدید مدیریت بحران کشور، جمعیت هلال احمر موظف است با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت کشور، نیروهای مسلح، شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداری ها و دهیاری ها، فدراسیون های ورزشی از جمله نجات غریق و غواصی و کوهنوردی و صعودهای ورزشی و براساس استانداردهای سازمان، نسبت به نجات جان آسیب دیدگان از حوادث و سوانح و انتقال آنها به مراکز درمانی، اسکان اضطراری و تامین مایحتاج آنان تا رفع نیاز و ذخیره اقلام امدادی مربوط به خدمات یادشده اقدام کند.

    وی گفت: طبق آخرین اطلاعات جمع آوری شده این سازمان برای تجهیز ناوگان لجستیکی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر در سراسر کشور نیازمند دریافت مجوز تامین و خرید هزار و 400 خودروی عملیاتی(آمبولانس، دوکابین و ست نجات) است که در مرحله نخست با دریافت مجوز تامین 900 خودروی امدادی شامل (300 آمبولانس، 300 خودرو دوکابین و 300 خودرو ست نجات) برای تجهیز ناوگان لجستیکی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر از سوی کمیسیون امور زیربنایی صنعت و محیط زیست دولت بخشی این کسری مرتفع می شود.

    ولی پور افزود: این خودروها شامل خودروهای آمبولانس تویوتا هاردتاپ و خودرو وانت تویوتا لندکروز هاردتاپ سری C70 مدل GRJ78L دارای موتور 4000 سی سی بنزینی 6 سیلندر و قدرت موتور 335 اسب بخار و تویوتا هایلوکس toyota hilux با موتور بنزینی 2700 سی سی چهار سیلندر و قدرت موتور 164 اسب بخار با سیستم جبران کننده، دریچه گاز در ارتفاعات بالا و مناطق کوهستانی دارای طراحی موتور و سیستم خنک کننده ویژه مناطق صعب العبور و حرکت در گل و لای است؛ که نیازهای امدادی و عملیاتی جمعیت هلال احمر را مرتفع می سازند.

    وی توضیح داد: خودروهای آمبولانس و نجات هاردتاپ شعاع عملیاتی بالا دارند و با توجه به دارا بودن دو باک 90 لیتری بنزین مجموعا 180 لیتر سوخت با امکان پیمایش 900 کیلومتر بدون سوخت گیری در شرایط بحران یا مناطق کویری گزینه مناسبی برای انجام سلسله عملیات امداد و نجات است.

    ولی پور گفت: خودروی تویوتا هارد تاپ با دارا بودن مشخصات آفرود، زاویه حمله 35 و زاویه فرود 25 درجه متناسب امدادرسانی در مناطق کوهستانی است. طراحی شاسی و سیستم تعلیق این نوع خودرو به گونه ای است که هزینه تعمیر و نگهداری تردد در مناطق صعب العبور را به صورت قابل توجهی کاهش می دهد و امکان تردد در آب مناطق سیلابی با عمق استاندارد 70 سانتیمتر را داشته که با توجه به پیش بینی تغییر اقلیم و وقوع سیلاب در کشور(همچون حادثه سیلاب 98 در چندین استان کشور) کمک شایانی در امدادرسانی مناطق سیلابی خواهد داشت.

    رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: این خودرو با کاربری آمبولانس، ضمن دارا بودن فضا و ارتفاع مناسب کابین عقب، قابلیت حمل مصدوم و انجام خدمات پیش بیمارستانی متناسب با وظایف جمعیت هلال احمر را داراست. با توجه به رویکرد تجهیز این خودروها به عنوان آمبولانس نجات، فضای مناسب جهت جانمایی تجهیزات نجات و رهاسازی مصدومین مقدور است. خودروی هاردتاپ به عنوان خودروی تیپ M (مسافری) از نظر قوانین استاندارد با توجه به قابلیت های سیستم خودکار درگیر کننده دیفرانسیل جلو، خاصیت ضربه گیری ستون ها و درها، سیستم های نگهدارنده ABS و کنترلی EBD و همچنین هندلینگ و پایداری بالا متناسب امدادرسانی در جاده های کوهستانی و مناطق صعب العبور می باشد.

    ولی پور ادامه داد: فراهم بودن خدمات پس از فروش و نمایندگی مناسب این خودروها در تمام استان های کشور از مزایای دیگر استفاده از آن در سلسله عملیات امداد و نجات است. کاربری این خودروها به گونه ای طراحی می شود که علاوه بر آمبولانس به عنوان خودرو نجات و خودرو فرماندهی ویژه انجام وظایف قانونی جمعیت هلال احمر در نجات و رها سازی مصدومان ناشی از حوادث و سوانح طبیعی و انسان ساخت و مدیریت عملیات امداد و نجات مورد استفاده می باشد.

    وی افزود: ساخت و طراحی خودروهای هاردتاپ و هایلوکس متناسب با شرایط اقلیم های مختلف کشور(گرم، خشک، کویری و کوهستانی و مناطق صعب العبور) بوده و از سال 2008 میلادی بر اساس استانداردهای بین المللی در جمعیت هلال احمر بکارگیری و تبدیل به خودروی سازمانی امداد و نجات شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو