فونیکسریمکسبهتام

ضرورت همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و خودروسازان

داخلی‌سازی تمام قطعات خودرو دور نیست

عصر خودرو- طبق اعلام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، با هدف بومی‌سازی قطعات مورد نیاز صنعت خودرو، با ۴۸ مجموعه دانش‌بنیان قرارداد همکاری امضا شده است.

داخلی‌سازی تمام قطعات خودرو دور نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، چند روزی است که موضوع ضرورت همکاری خودروسازان و شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده از دانش فنی نخبگان مطرح شده و در این زمینه دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام امادگی برای همکاری با خودروسازان و در جهت رفع نیاز برای واردات قطعاتی که تاکنون داخلی‌سازی نشده بودند؛ کرده‌اند.

    در این زمینه کارشناسان و فعالان این دو حوزه (صنعت خودرو و شرکت‌های دانش‌بنیان) به ضرورت ورود دانش‌بنیان‌ها به صنعت خودرو  پرداخته‌اند.

    در این راستا، سید جواد سلیمانی- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا - با اشاره به اقدامات این گروه خودروسازی طی یکسال اخیر برای افزایش همکاری با استارت‌آپ‌ها و مجموعه‌های دانش بنیان، اظهار کرد: بهترین و کوتاه‌ترین مسیر برای برطرف کردن کمبودها و نیازهای فناورانه صنعت خودرو، افزایش همکاری با مراکز علمی کشور استکه گروه خودروسازی سایپا این مهم را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است.

    وی در رابطه با ایجاد کمیته همکاری‌های مشترک با مجموعه‌های دانش بنیان، خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته شرکت‌های خودروسازی فعالیت‌های متعدد و بزرگی انجام داده‌اند اما اکنون با تعدد و بلوغ مجموعه‌های دانش بنیان می‌توان فعالیت‌های  مشترک تعریف کرد تا به واسطه آن بتوان صنعت خودرو را متحول کرد.

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه صنعت خودرو در بخش طراحی و تولید خودرو به پیشرفت‌های مطلوبی رسیده است، تصریح کرد:  اما هنوز در تولید برخی از قطعات به خصوص قطعات "های‌تک" نتوانسته به سمت خوداتکایی برود؛ لذا ما از تمام نخبگان، مجموعه‌های دانش بنیان و استارتاپ که می‌توانند به صنعت خودرو کمک کنند، دعوت می‌کنیم تا با حضور در کمیته "همکاری‌های مشترک با مجموعه‌های دانش بنیان" ایده‌های خود را مطرح کنند.

    ایده‌های خوب و قابل‌حصول به سرعت عملیاتی می‌شوند

    سلیمانی ضمن تاکید بر اینکه تمامی ایده‌های خوب و قابل حصول دانش‌بنیان‌ها و نخبگان با سرعت عملیاتی خواهد شد، گفت: گروه خودروسازی سایپا در همکاری‌های جدید اجازه نخواهد داد که فرصت و زمان در شرایط موجود کشور که در بدترین وضعیت تحریمی است از بین برود، لذا امیدواریم با اعتماد دو طرفه بتوان صنعت خودرو را از تولید سنتی به سمت تولید دانش بنیان هدایت کرد.

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خاطرنشان کرد: گروه خودروسازی سایپا در مسیر تکمیل پروژه بومی سازی قطعات خودرو قرار گرفته است و در این مسیر پرپیچ و خم نیازمند همکاری بخش‌های مختلف چون معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان ملی کارآفرینی و پارک های علم و فناوری است.

    وی در پایان تاکید کرد: هماهنگی بین صنعت خودرو و دانش بنیان‌ها یک ضرورت است. اگر همکاری‌ها پیوسته و تعریف شده باشد، نتایج خوبی سهم صنعت خودرو خواهد شد. در سال جهش تولید به دنبال این هستیم که حجم کارهای مشترک با مجموعه‌های دانش بنیان با هدف تولید قطعات های‌تک را افزایش دهیم؛ به اعتقاد ما رسیدن به تولید داخلی تمام قطعات خودرو دور از دسترس نیست.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو