فونیکسریمکسبهتام

الزام عرضه‌کنندگان تایر ملزم به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت

عصر خودرو- مدیرکل نظارت برکالاهای غیرفلزی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تمام واحدهای تولیدی و واردکنندگان تایر اعم از سبک و سنگین، موظف به ثبت اطلاعات تولید، واردات و فروش در سامانه جامع تجارت هستند.

الزام عرضه‌کنندگان تایر ملزم به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سیدمحمد مولاخواه اظهار داشت: بنابر تصمیمات کارگروه تنظیم بازار، تمام کارخانجات تولیدی و واردکنندگان تایر به ویژه نمایندگان توزیع و خرده فروشی، مکلف به ثبت اطلاعات، تولید، واردات و فروش انواع لاستیک سبک و سنگین با ارز نیمایی در سامانه جامع تجارت داخلی به تفکیک خودرو و خریدار هستند.

    وی با اشاره به اینکه اجرای این دستورالعمل برای تمام اعضای زنجیره تأمین کالا و فعالان تجاری ضروری است، افزود: واردکنندگان و تولیدکنندگان، شرکت های پخش، عمده فروشان و خرده فروشان مشمول این دستورالعمل هستند و در صورت انجام ندادن این تکلیف قانونی، پرونده تخلف عرضه خارج از شبکه رسمی برای آن‌ها تشکیل و با واحدهای متخلف برخورد خواهد شد.

    مدیرکل نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: براساس این ابلاغیه واحدهای تولیدی و واردکنندگان مکلف هستند از تحویل و فروش لاستیک به نمایندگان و واحدهای توزیعی متخلف که اقدام به ثبت اطلاعات نکرده اند، خودداری کنند.

    وی افزود: تمامی مشمولان این طرح که تاکنون در سامانه مورد اشاره، نام‌ نویسی نکرده اند باید در اسرع وقت با وورد به این سامانه به آدرس  https://www.ntsw.ir  نسبت به ثبت اطلاعات تولید، واردات و فروش انواع لاستیک سبک و سنگین با ارز نیمایی و به تفکیک خودرو اقدام کنند.

    مولاخواه با تاکید بر عزم جدی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در برخورد با واحدهای متخلف گفت: رصد کالا در زنجیره تجاری و نظارت سیستمی جهت تسهیل جلوگیری از گران فروشی، احتکار و قاچاق کالا و همچنین بهبود، تسهیل و شفاف سازی فعالیت عاملین تجاری و فراهم کردن امکان اعتبارسنجی و رتبه بندی عادلانه فعالان به صورت جدی و مستمر از سوی معاونت بازرگانی داخلی این وزارتخانه در حال اجرا است.

    سامانه جامع تجارت با هدف شفاف‌سازی، تسهیل و تسریع تجارت، روند تشخیص مجوزهای الزامی، و سیستمی کردن پرداخت‌ها به صورت الکترونیکی، راه اندازی شده و طبق قانون مبارزه با قاچاق و ارز  همه دستگاه ها مکلف هستند با این سامانه همکاری کنند.

    کرمان موتوراکستریم