فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

دانش بنیان ها حلقه مفقوده صنعت خودرو هستند

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر شرکت های دانش بنیان توان و دانش علمی خود را تقویت کنند می توانند حلقه وابستگی صنعت خودرو به خارج از کشور را قطع کنند.

دانش بنیان ها حلقه مفقوده صنعت خودرو هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از سایپانیوز، علی اکبر کریمی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، تصریح کرد: شرکت هایی که بر اساس دانش فنی شکل می گیرند، می توانند موتور محرک توسعه و پیشرفت باشند و این امر در مورد تمام صنایع صدق می کند؛ اما به نظر می رسد یکی از صنایعی که به دانش فنی بیش از سایر صنایع نیاز دارد، خودرو است.

    نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی افزود: در زمینه تولید کالا به خصوص خودرو از حیث برخی از قطعات خاص و حساس خلاء هایی در کشور وجود دارد که قطعا شرکت های دانش بنیان می توانند با حضور جدی خود در این عرصه کمک شایانی به واحد های صنعتی و تولیدی کنند.

    کریمی با بیان اینکه صنایع باید به سمت کاهش وابستگی به کشورهای خارجی بروند و از توان مجموعه های دانش بنیان استفاده کنند، تصریح کرد: در برخی از موارد ما ماده اولیه تولید کالایی را داریم ولی به آن توجه نمی کنیم؛ به گونه ای که ماده  اولیه را صادر می کنیم و سپس سراغ قطعه ای می رویم که از ماده اولیه صادراتی کشورمان ایجاد شده و ارزش افزوده بالایی دارد.

    وی تاکید کرد: زمانی که در کشور ماده اولیه کالایی وجود دارد نباید آن را صادر و با قیمت گزاف کالای نهایی را بخریم بدین جهت برای رهایی از چنین شرایطی بهتر است که از توان دانش بنیان ها استفاده کنیم.

    خوداتکایی را هدف قرار دهیم

    کریمی افزود: چنانچه شرکت های دانش بنیان توان و دانش علمی خود را تقویت کنند می توانند حلقه وابستگی صنعت خودرو به خارج از کشور را قطع کنند و این نکته مهمی است که سیاست گذاران باید به آن توجه کنند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: درسال های گذشته وابستگی صنعت خودرو به دانش فنی خارجی موجب شد تا با تحریم های وضع شده از جانب دشمنان، صنعت خودروسازی کشور با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کند و آسیب های بسیاری به آن وارد شود؛ حال با تجربه گذشته می توان به سمت خوداتکایی قطعاتی رفت که از سوی کشورهای متخاصم مورد تحریم واقع شده است.

    نقطه عطف در پیشرفت صنعت خودرو

    وی خاطرنشان کرد: بی شک همکاری شرکت های دانش بنیان با صنعت خودروی کشور می تواند نقطه عطفی در جهت پیشرفت و افزایش دانش فنی در صنعت خودرو باشد و وابستگی ها را کاهش دهد.

    کریمی تقویت ارتباط دانشگاه و شرکت های دانش بنیان با صنعت خودرو را ضروری دانست و گفت: ما در کشور ظرفیت های خوبی داریم و چنانچه بتوانیم از آن به نحو مطلوب استفاده کنیم قادر خواهیم بود نقش به سزایی در توسعه و پیشرفت صنعت و کشور ایفا کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو