فونیکسریمکسبهتام

نماینده شوشتر:

وزارت صمت هزینه‌ها و قیمت نهایی تولید خودرو را اعلام کند

عصر خودرو- نماینده شوشتر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت خودرو گفت: وزارت صنعت معدن و تجارت به صورت شفاف گزارش دهد برای تولید خودرو چه هزینه‌ای صرف می‌شود و قیمت نهایی آن چقدر است.

وزارت صمت هزینه‌ها و قیمت نهایی تولید خودرو را اعلام کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سهراب گیلانی پس از  استماع گزارش سرپرست وزارت صمت در جلسه علنی امروز- یکشنبه- گفت جهش تولید باید محور امور سال جاری قرار دارد، سرپرست وزارت صمت اعلام کند که چه اتفاقاتی در سال 99 محقق خواهد شد، وزارت صمت باید به صورت استانی و نقطه ای بداند چه برنامه‌ای را قرار است مطابق اسناد بالادستی برای جهش تولید اجرایی کند.

    وی افزود: بازار کشور به طور جدی آسیب دیده است، پس از بازگشایی برخی کسب و کارها، مراجعه سازمان‌ها برای گرفتن مالیات و عوارض، قبوض و امور عقب افتاده شاهد هستیم که این موضوع مشکلاتی را در پی داشته است؛ چرا طی چند مدت گذشته شاهد افزایش قیمت خودرو بوده ایم، وزارت صمت به صورت شفاف گزارش دهد برای تولید خودرو چه هزینه‌ای صرف می‌شود و قیمت نهایی آن چقدر است.

    وی با اشاره به حوزه صادرات افزود: در زمان اوج برداشت محصولات کشاورزی، تصمیماتی برای توقف صادرات اتخاذ می شود، به عنوان مثال در استان خوزستان محصولات صیفی کاری کشاورزان روی زمین مانده در حالی که عراق تشنه محصولات کشورمان است. بخش خصوصی با مشکلات متعددی مانند طی کردن فرآیند 17 گانه برای اخذ مجوزهای مورد نیاز درگیر است، در حالی که مسئولیت برطرف کردن این مشکلات با وزارت صمت است.

    نماینده شوشتر با بیان اینکه رهایی کشور از مشکلات، نیازمند فعال کردن بخش خصوصی است، ادامه داد:  وزارت صمت اعلام کند چگونه از تولیدکننده داخلی حمایت می کند، در حالی که هم اکنون واردات کالاهای مشابه تولید داخل را شاهد هستیم که به تولیدکننده داخلی لطمه می‌زند.

    گیلانی افزود:  باید از سرمایه گذاران حمایت شود، گفتاردرمانی فایده ای ندارد، هم اکنون استان خوزستان ظرفیت بالقوه ای برای اشتغالزایی دارد، اما حمایت نمی شود.

    وی در بخش نخست صحبت‌های خود خطاب به هیات رییسه مجلس گفت:  دعوت از وزرا و تعامل با دولت برای بحث و بررسی مسائل امر قابل تأملی است، اما باید مشخص شود در پایان چه نتیجه ای برای مردم حاصل خواهد شد، مردم از ما انتظار پاسخگویی دارند.

    علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ وی گفت: دعوت از وزرا به درخواست تعدادی از نمایندگان در راستای بررسی مشکلات بر اساس مواد 235، 236 و 237 آیین نامه صورت گرفته است.

    علی رضایی نماینده کنگاور در مجلس شورای اسلامی هم پس از گزارش سرپرست وزارت صمت گفت: با توجه به اینکه برای کالاهای اساسی نظیر گوشت و مرغ ارز دولتی با قیمت 4200 تومان اختصاص یافته و دائما مطرح می‌شود که ذخایر کافی در این حوزه وجود داشته است، حتی در ماه های گذشته بحث امحای جوجه‌های یک روزه به میان آمد؛ علت افزایش سرسام آور قیمت‌ها چیست.

    وی افزود: در سال‌های گذشته رشد اقتصادی بدون نفت صفر بوده و صادرات غیرنفتی به لحاظ ارزشی معادل صفر بوده است، اکنون این سوال پیش می‌آید که دولت و شما چه برنامه‌ای برای حمایت از تولید و صادرات غیرنفتی دارید، وزیر امور خارجه در سخنان امروز خود در مجلس به روابط بسیار خوب با همسایگان و کشورهایی مثل چین و روسیه اشاره و گفت که در برجام سر آمریکا را کلاه گذاشتیم و در گذشته نیز گفته بود که تحریم‌های سازمان ملل برداشته شده و از ذیل بند هفت منشور خارج شده ایم.

    نماینده مردم کنگاور گفت: قیمت مرغ از 8 هزار تومان به 18 هزار تومان، برنج از 17 هزار تومان به 30 هزار تومان، قیمت خودرو از 20 میلیون به 200 میلیون تومان افزایش یافته و گرانی قیمت در بازارهایی مانند مصالح، آهن، فولاد، سیمان، روغن، کود، سم، مسکن، نهاده های دامی و کشاورزی را شاهد هستیم.

    وی با بیان اینکه ایران جزو 10کشور اول دنیا از نظر ذخایر معدنی است، ادامه داد: سهم صادرات مواد معدنی از تولید ناخالص داخلی، بسیار اندک است، مهم نیست چه کسی وزیر می شود، وزیر برکنار شد که وضع بهتر شود، اما این مسئله محقق نشد؛ در شرایط کنونی اگر نگوییم سرمایه اجتماعی را در کشور از دست داده ایم، باید گفت که موجب بدبینی مردم شده‌ایم.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو