فونیکسریمکسبهتام

افزایش تولید خودروسازان در گرو تامین ۳ میلیارد دلار ارز

عصر خودرو- رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: صنعت خودروسازی برای تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو نیاز به دو تا سه میلیارد دلار ارز است.

افزایش تولید خودروسازان در گرو تامین ۳ میلیارد دلار ارز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از میزان، محمدرضا نجفی منش با اشاره به تامین نشدن ارز از سوی بانک مرکزی برای صنعت خودروسازی اظهار کرد: با مسئولان بانک مرکزی در این باره صحبت و موارد را به آن‌ها اعلام کردیم که برخی از  مشکلات برطرف شد، اما در مجموع وضعیت تامین ارز از سوی بانک مرکزی روند مشخص و معمولی را ندارد.

    رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با بیان اینکه عدم اختصاص ارز بر روی تولید خودرو تاثیر می‌گذارد، افزود: آمار تولید افزایش یافته، اما بخشی از آن در کف پارکینگ باقی مانده و علت آن نیز به دلیل کمبود قطعات است.

    وی با بیان اینکه برای واردات چهار روش به بانک مرکزی پیشنهاد شده است، گفت: تامین ارز از صادرات صادرکنندگان، تامین از طریق ارز نیمایی، ارز صاداتی شرکت‌های ایدرو ایمیدرو و واردات بدون انتقال ارز که بانک مرکزی با این روش موافق نیست و اصرار دارد حتما منشا آن مشخص باشد که بسیاری از افراد این آمادگی را ندارند.

    نجفی منش با بیان اینکه 70 درصد قطعات و مواد اولیه صنعت خودروسازی در داخل کشور تامین می‌شود، تصریح کرد: این میزان باید به 90 درصد افزایش یابد که طرح‌های ساخت داخل شروع شده که می‌تواند بسیاری از نیاز‌ها را برطرف کند.

    رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی تصریح کرد: زمانی که شرایط بهتر از زمان فعلی بود صنایع ما به فکر تولید داخل نبودند و صنایع کشور به نوعی وابستگی به خارج از کشور دارند که باید آن را کاهش دهیم.

    وی درباره حجم ارز موردنیاز صنعت خودروسازی خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی برای تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو نیاز به دو تا سه میلیارد دلار ارز است.

    نجفی منش درباره اینکه آیا خودروسازان توانایی تولید یک میلیون و دویست هزار دستگاه را در شرایط فعلی دارند، تاکید کرد: اگر مطالبات قطعه سازان به موقع پرداخت و قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود می‌توان به این هدف رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو