فونیکسریمکسبهتام

در جلسه امروز شورای شهر تهران صورت گرفت

تعیین بهای خدمات برای استعلام تصاویر دوربین های کنترل ترافیک

عصر خودرو- اعضای شورای شهر تهران صبح امروز لایحه ای را به تصویب رساندند که بر اساس آن از این پس برای استعلام از تصاویر دوربین های کنترل ترافیک شهر تهران باید بهای خدمات پرداخت.

تعیین بهای خدمات برای استعلام تصاویر دوربین های کنترل ترافیک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، صبح امروز بررسی لایحه تعیین بهای خدمات به پاسخ استعلامات تصاویر دوربین های کنترل ترافیک شهر تهران روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت و محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با بیان اینکه شهرداری تهران لایحه ای را تقدیم شورای شهر کرده است که بر اساس آن خواهان تعیین بهای خدمات پاسخ به استعلامات در مورد تصاویر دوربین های کنترل ترافیک شده است، گفت: معمولا وقتی حادثه، تصادف یا سرقتی در سطح شهر رخ می دهد، مراجع انتظامی و قضایی خواهان بررسی تصاویر دوربین های سطح شهر می شوند که معمولا شرکت کنترل ترافیک اگر تصاویر را ذخیره داشته باشد به مراجع پاسخ می دهد.

    وی با بیان اینکه نگهداری و پاسخ به استعلامات نیاز به امکانات خاص دارد، گفت: بر همین اساس شهرداری درخواست کرده که برای این خدمت بها تعیین شود که ما این مسئله را در کمیسیون حمل و نقل بررسی کرده و با آن موافقت کردیم.

    وی با بیان اینکه شهرداری در لایحه پیشنهادی برای سند و لوح فشرده تصاویر یک رقم تعیین کرده بود و از سوی دیگر برای استعلام صرف که شاید منجر به ارائه تصاویر نشود هم یک نرخ تعیین کرده بود تصریح کرد: ما با تعیین بها برای استعلام مخالفت کردیم و نهایتا فقط برای ارائه تصاویر مبلغ 80 هزار تومان را تعیین کردیم.

    وی با بیان اینکه معمولا اگر حادثه، سرقت و یا تصادفی رخ دهد دستگاه قضایی نسبت به استعلام تصاویر دوربین شهری اقدام می کند، افزود: این مبلغ به حساب خزانه شهرداری و شرکت کنترل ترافیک واریز می شود.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا حریم خصوصی افرادنیز رعایت می شود یا نه؟ گفت: معمولا استعلام برای حوادث، تصادف و سرقت است که با مجوز قضایی این تصاویر در اختیار مراجع انتظامی و قضایی و نه عموم قرار می گیرد. پس حریم خصوصی و شخصی نقض نمی شود.

    همچنین افندی زاده مشاور عالی معاونت حمل و نقل شهرداری نیز در دفاع از این لایحه اظهار کرد: معمولا استعلامات برای اخذ تصاویر سرقت و تصادفات در معبر است که قبلا با اینکه وقت زیادی از مجموعه شهرداری می گرفت اما به صورت رایگان انجام می شد.

    وی با بیان اینکه سالانه 12 استعلام توسط دوربین های کنترل ترافیک پاسخ داده می شود، گفت: این هزینه به حساب شرکت کنترل ترافیک که در خزانه شهرداری حساب دارد واریز می شود.

    به گزارش ایسنا نهایتا اعضای شورای شهر تهران به کلیات لایحه تعیین بهای خدمات برای پاسخ به استعلامات تصاویر دوربین های کنترل ترافیک شهر تهران رأی مثبت دادند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو