فونیکسریمکسبهتام

مکالمه با تلفن همراه یکی از شایع‌ترین عوامل بروز تصادفات است

عصر خودرو- سرپرست پلیس راه گیلان با بیان اینکه رانندگانی که از تلفن همراه در حین رانندگی استفاده می‌کنند چهار برابر بیشتر از سایر رانندگان در معرض خطر تصادف قرار دارند، گفت: مکالمه با تلفن همراه حین رانندگی یکی از شایع‌ترین عوامل بروز تصادفات ناگوار، تلخ و شدید است.

مکالمه با تلفن همراه یکی از شایع‌ترین عوامل بروز تصادفات است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ جاور صفاری با بیان اینکه درگیر کردن ذهن با موارد مختلف از جمله تلفن همراه در رانندگی موجب می‌شود راننده قادر به تشخیص مسیرهای صحیح و حفظ فاصله مناسب خود با سایر خودروها نباشد، اظهار کرد: تنش‌ها و شوک‌های هیجانی که ممکن است در حین مکالمه با تلفن همراه به راننده القا شود، عامل مهم دیگری بر عدم توانایی افراد در کنترل وسیله نقلیه در شرایط بحرانی است.

    این مقام انتظامی افزود: بر اساس آمارهای موجود، مکالمه با تلفن همراه حین رانندگی یکی از شایع‌ترین عوامل بروز تصادفات ناگوار، تلخ و شدید است، گاهی عدم تمرکز راننده به علت به صدا در آمدن زنگ تلفن همراه موجب انحراف خودرو و وقوع تصادفات، سوانح یا واژگونی می‌شود.

    وی استفاده از تلفن همراه حین رانندگی را یکی از مصادیق عدم توجه به جلو راننده عنوان کرد و گفت: این کار باعث بروز حوادث ناگواری همچون برخورد با خودرو جلویی یا با شی ثابت، انحراف به چپ و یا خروج از جاده و واژگونی می‌شود.

    سرهنگ صفاری تصریح کرد: رانندگانی که از تلفن همراه در حین رانندگی استفاده می‌کنند چهار برابر بیشتر از سایر رانندگان در معرض خطر تصادف قرار دارند و توصیه می‌شود هنگام استفاده از تلفن همراه، حتما وسیله نقلیه را در محل مناسبی پارک کرده و پس از اتمام مکالمه، به ادامه مسیر بپردازند.

    سرپرست پلیس راه استان گیلان در پایان از رانندگان خواست، هشدارهای پلیس را جدی گرفته و فراموش نکنند که حفظ جان خود و سایر سرنشینان خودرو، عابران پیاده و همچنین سایر رانندگان قانونمند عبوری، بر همه مسائل ارجح است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط