فونیکسریمکسبهتام

اکورا ان اس اکس ۲۰۲۰؛ نمونه ای موفق از معادلات دقیق مهندسی و طراحی خودرو+تصاویر

عصر خودرو- اکورا با معرفی ان اس اکس۲۰۲۰ باردیگر یکی از محبوب ترین خودروهای اسپرت جهان را پیش روی مخاطبان صنعت خودرو قرار داده است.

اکورا ان اس اکس ۲۰۲۰؛ نمونه ای موفق از معادلات دقیق مهندسی و طراحی خودرو+تصاویر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، نام اکورا در صنعت خودروی ژاپن اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد زیرا برندی است که قواعد و فرهنگ چشم بادامی ها در تولید خودرو را با تحولات عمیقی مواجه ساخت! تا پیش از معرفی آکورا، اولویت اصلی ژاپنی ها در تولید خودرو ارائه محصولاتی کیفی با حداقل هزینه بود یعنی خودروهایی ارزان که دوام بالایی داشته باشند. طبیعتا این رویکرد بطور اتوماتیک موجب حذف بخشی از فاکتورها بویژه در زمینه طراحی می شد اما با ورود آکورا به عنوان برند لوکس کمپانی هوندا عملا شرایط جدیدی شکل گرفت تا مفهوم خودروی لوکس با شاخص قیمت رقابتی به زبان نیهونگو نیز ترجمه شود.

اکورا فعالیت خود را در سال 1986 آغاز کرد و از همان ابتدا محصولات خود را در آمریکا، کانادا و هنگ کنگ عرضه کرد. در سال 2004 دامنه فعالیت برند افزایش یافت و محصولاتش به مکزیک صادر شد بدنبال آن در سال  2006 وارد بازار چین و در سال 2008 به روسیه نیز راه یافت.

بدنبال آکورا شرکت هایی مانند لکسس برای تویوتا و اینفینیتی برای نیسان نیز وارد میدان شدند تا ژاپنی ها در بخش خودروهای لوکس نام خود را هر چه بیشتر جهانی کنند.

در میان محصولات هوندا و اکورا، خاص ترین خط تولید به خانواده "ان اس اکس" تعلق دارد که معرفی مدل 2020 این اسپرت خیابانی بهانه ای شد تا نگاهی به جزئیات آن داشته باشیم.

اکورا ان اس اکس مدل 2020 با کاملترین امکانات(شامل ترمزهای کربن سرامیک و کیت فیبر کربن 4 تکه کاهش وزن) 198495 دلار قیمت گذاری شده است. این خودرو یک رقابت نزدیک با محصولات اسپرت دیگر کمپانی های مطرح مانند آئودی آر8 با برچسب قیمت 195900 دلار و پورشه 911 توربو اس با قیمت 203500 دلار دارد.

NSX از اصول و قوانین طراحی خاص خود پیروی می کند و برای سال ها با این روش مخاطبان را مجذوب خود کرده است.

این هیولای خیابانی اکنون فناورانه تر از هر زمان شده است زیرا برای ان اس اکس موتور وسط از پیشرانه هیبریدی استفاده شده که شامل یک تپنده 6 سیلندر 3.5 لیتری توربودوقلو، یک موتور الکتریکی با انتقال نیروی مستقیم به محور عقب و دو موتور الکتریکی در محور جلو می شود. خروجی این مجموعه برابر با 573 اسب بخار و گشتاور نیز برابر با 476 پوندفوت است.

شاید در محاسبات اولیه، میزان خروجی آن هم با حضور 4 موتور برایتان چندان شگفت انگیز نباشد اما NSX رکورد صفر تا 96 کیلومتر را طی 2.7 ثانیه ثبت کرده که این سندی بر مهندسی موتور و طراحی موفق ائروداینامیک اکورا خواهد بود. رکوردی که برخی از خودروها با موتور قویتر و خروجی بالاتر موفق به ثبت آن نشده اند.

بیشینه سرعت ان اس اکس 2020 برابر با 307 کیلومتر برساعت است. وزن خالص خودرو نیز برابر با 1759 کیلوگرم است.

سامانه تمام چرخ محرک، سیستم تعلیق و کیفیت فرمان پذیری ان اس اکس 2020 نیز به میزان چشمگیری ارتقا یافته و در تست جاده های پر پیچ و خم نتایج فوق العاده ای را ثبت کرده است.

مجموعه پیشرانه با یک جعبه دنده 9 سرعته دوکلاچه هماهنگ شده است. این جعبه دنده عملکرد سریع و بدون تاخیری دارد که می توان آنرا با پورشه مقایسه کرد. همانطور که ابتدای متن اشاره شد ترمزهای سرامیکی البته به عنوان یک آپشن 10600 دلاری در ان اس اکس 2020 استفاده شده که با کمترین نقص ممکن وظیفه توقف خودرو را انجام می دهند.

فضای داخل کابین ان اس اکس طراحی بسیار زیبایی دارد. مواد دارای بافت نرم، بافت فیبرکربن، چرم در دو رنگ متفاوت(اینجا سفید و مشکی) و عناصر کرومی در تمامی قسمت ها و بویژه کنسول اصلی خودنمایی می کنند.

اکورا ان اس اکس 2020 در مدل پایه 157500 دلار قیمت دارد و در مدلی که تصاویر آنرا مشاهده کردید برچسب قیمت برابر با 164695 دلار است. همانطور که ابتدای متن نیز اشاره شد؛ در گرانترین تریم قیمت به 200 هزار دلار نزدیک می شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو