فونیکسریمکسبهتام

فیس لیفت ب‌ام‌و M۵ با ظاهری جذاب‌ به بازار آمد

عصر خودرو-فیس لیفت ب‌ام‌و M۵ به سپر‌های تهاجمی‌تر، دیفیوزر اصلاح شده و گرافیک جدید چراغ‌های عقب با طرح سه‌بعدی مجهز شده است.

فیس لیفت ب‌ام‌و M۵ با ظاهری جذاب‌ به بازار آمد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،ب‌ام‌و رسماً نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ مدل M5 را رونمایی کرده است. این سوپرسدان جذاب باواریایی مثل برادر معمولی خود یعنی سری 5 فیس‌لیفت از جلوپنجره و چراغ‌های جلوی جدیدی برخوردار شده است. این ماشین همچنین به سپر‌های تهاجمی‌تر، دیفیوزر اصلاح شده و گرافیک جدید چراغ‌های عقب با طرح سه‌بعدی هم مجهز شده است؛ اما علاوه بر این تغییرات ظاهری، ب‌ام‌و برای M5 مدل 2021 پنج رنگ بیرونی جدید مثل خاکستری هاچ و قرمز موتجی متالیک را هم ارائه کرده است. همچنین حالا رینگ‌های 20 اینچی جدید کوپهٔ M8 نیز زیر M5 قرار گرفته است.

در داخل M5 مدل 2021 کابینی آشنا با نمایشگر بزرگ‌تر 12.3 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به چشم می‌خورد که حالا از اندروید اتو هم برخوردار است. ازجملهٔ دیگر تغییرات داخلی این سدان وحشی هم می‌توان به تجدیدنظر در تودوزی و به‌روزرسانی کنسول مرکزی با دو دکمهٔ جدید اشاره کرد که دسترسی راحت‌تری را به تنظیمات خودرو و حالت M فراهم می‌کند.

در زیر کاپوت M5 مدل 2021 همچنان همان نیروگاه 4.4 لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که مثل قبل در نسخهٔ استاندارد 600 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک این نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرک عقب محور با حالت‌های 2 WD، 4 WD و 4 WD Sport تحویل می‌دهد. به لطف این قوای محرکه، M5 ظرف تنها 3.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند می‌توانند مدل کامپتیشن را انتخاب کنند که 625 اسب بخار قدرت دارد و به لطف این نیروی اضافی، شتاب صفرتاصد کیلومتر بر ساعت آن به 3.3 ثانیه کاهش پیدا می‌کند. علیرغم این اختلاف قدرت، حداکثر سرعت هردو نسخهٔ M5 به‌صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است، اما با سفارش پکیج رانندهٔ M این عدد به 305 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند.

در M5 کامپتیشن، اما علاوه بر قدرت بیشتر، مهندسین سیستم تعلیق را هم با کالیبراسیون مجدد فنر‌ها و کمک‌های جدید، بهتر تنظیم کرده‌اند. گفته شده این کار موجب افزایش راحتی سواری خودرو هنگام رانندگی‌های سرعت‌بالا در بزرگراه‌ها و همین‌طور هنگام عبور از روی دست‌انداز‌ها می‌شود. ب‌ام‌و M5 مدل 2021 از ماه آگوست با قیمت پایهٔ 120،900 یورو برای مدل معمولی و 129،900 یورو برای کامپتیشن در آلمان عرضه می‌شود. این اعداد در ایالات‌متحده هم به ترتیب 103،500 دلار و 111،100 دلار خواهد بود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو