فونیکسریمکسبهتام

کاهش تصادفات رانندگی با پای کار آمدن دستگاه‌های مرتبط و رعایت قوانین

عصر خودرو- با رعایت قوانین رانندگی و پای کار آمدن دستگاه‌های مربوطه در حوزه تصادفات رانندگی، می‌توان آمار تلفات تصادفات را کاهش داد.

کاهش تصادفات رانندگی با پای کار آمدن دستگاه‌های مرتبط و رعایت قوانین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، حوادث رانندگی از جمله عوامل اصلی منجر به مرگ در کشور‌های جهان است و روزانه تعداد زیادی از افراد بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

    طبق آمار، در سال 96 بالغ بر16 هزار نفر، در سال 97 تعداد 17 هزار و در سال 98 از ابتدای سال تا بهمن ‌ماه 16 هزار نفر از هموطنان در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند که البته امسال به دلیل شرایط کرونا آمار جانباختگان حوادث رانندگی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است؛ چراکه بسیاری از هموطنان سفری به خارج از شهر‌های خود نداشتند.

    این در حالی است که بیش از 32 دستگاه در تصادفات نقش مستقیم دارند، اما بسیاری از این دستگاه‌ها کنار کشیده‌اند و تنها دستگاه‌هایی مانند پلیس راهور برای کاهش تصادفات پای کار هستند.

    طبق اعلام سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا کشور، شرایط مطلوبی در حوزه تصادفات نداریم و باید کار‌های زیادی در این زمینه انجام شود تا کاهش تصادفات را شاهد باشیم.

    همچنین بالغ بر 5 هزار نقطه حادثه خیز در اقساء نقاط کشور وجود دارد، که از سال 1385 تاکنون هیچ گونه تغییری در آن‌ها انجام نشده و هنوز جزء نقاط حادثه خیز هستند.

    در کنار این آمار جانباختگانی که هر روزه بر اثر تصادفات بیشتر می‌شود، پلیس راهور نیز از تلاش‌های خود برای کاهش آمار جان باختگان می‌گوید و در این راستا علاوه بر دغدغه های فراوان، ناراحتی‌هایی هم از برخی دستگاه‌ها دارد.

    آموزش، از جمله اقداماتی است که در راستای ارتقا سطح رانندگی رانندگان وسایل نقلیه توسط پلیس انجام می‌شود، اما خود رانندگان نیز باید قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند.

    البته یکی از عوامل مهم در تصادفات رانندگی عامل انسانی است، چراکه 4 عامل اصلی سبقت و سرعت غیر مجاز، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی از عوامل اصلی تصادفات هستند.

    اگر همه دستگاه‌های مرتبط در این حوزه پای کار آیند و برای رفع نقاط حادثه خیز و ایمنی راه‌ها تلاش کنند، همچنین رانندگان وسایل نقلیه هم قوانین را رعایت کنند، می‌توانیم در کاهش تصادفات کاهش بسیار خوبی را شاهد باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو