فونیکسریمکسبهتام

پژوهشکده بیمه:

‌ شدت پرداخت خسارات در بیمه اتومبیل در دوران کرونا افزایش یافت

عصر خودرو- اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش تردد در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، اگرچه تعداد خسارات پرداختی در رشته بیمه اتومبیل را به میزان قابل توجهی کاهش داد اما میزان خسارات پرداختی در این دوران کاهش محسوسی نداشته است.

‌ شدت پرداخت خسارات در بیمه اتومبیل در دوران کرونا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم ، روابط عمومی پژوهشکده بیمه، اعلام کرد: بنابر نتایج گزارش پژوهشی«آثار شیوع ویروس کرونا بر بیمه‌های اتومبیل»، حق بیمه تولیدی در کلیه رشته‌های بیمه اتومبیل در فروردین 1399 و پس از شیوع ویروس کرونا، نسبت به ماه مشابه در سال قبل کاهش چشمگیری یافته است.

    این کاهش احتمالاً به دلیل مجاز شدن افزایش بازه اعلام خسارت و امکان تاخیر در پرداخت حق‌بیمه از سوی بیمه‌گذاران رشته بیمه اتومبیل می‌باشد. این در حالی است که تعداد بیمه‌نامه‌های صادر شده نسبت به زمان مشابه در سال قبل تغییر قابل توجهی نداشته است.

    بر پایه این گزارش ، اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، موجب کاهش شدید حجم ترافیک، کاهش مسافت پیموده شده با اتومبیل و کاهش تعداد تصادفات شده است.

    آمارها در بازه زمانی 25 اسفند 1398 تا 15 فروردین 1399 نشان می‌دهد که مجموع تصادفات رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 69 درصد، آمار جان‌باختگان 56 درصد و تعداد خسارات پرداختی در رشته بیمه اتومبیل به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

    با این وجود میزان خسارات پرداخت شده صنعت بیمه در رشته اتومبیل کاهش محسوسی نداشته است. به این ترتیب با توجه به کاهش ترددها و عدم کاهش قابل توجه میزان خسارات، می‌توان نتیجه گرفت که در دوران شیوع کرونا، شدت خسارات در رشته بیمه اتومبیل در کشور افزایش یافته است.

    یافته‌های این گزارش پژوهشی نشان می‌دهد که سیاست‌های اتخاذ شده از سوی بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه داخلی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، اگرچه روند صدور بیمه‌نامه و پرداخت خسارت را برای بیمه‌گذاران تسهیل نمود اما به دلیل عدم ارائه تخفیف در حق بیمه و مجاز نشناختن تغییر کاربری، از رویکرد حمایتی کمتری نسبت به سایر شرکت‌های بیمه در دنیا برخوردار بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو