فونیکسریمکسبهتام

۱۲۵۵ نقطه پر تصادف پایتخت مشخص شد+ جزئیات

عصر خودرو- بر اساس تفاهم نامه پلیس راهور پایتخت و متولیان مسیریاب بلد اطلاعات ۱۲۵۵ نقطه پرتصادف در تهران مشخص شد.

۱۲۵۵ نقطه پر تصادف پایتخت مشخص شد+ جزئیات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت:با توجه  به ظرفیت‌های تاثیرگذار صنعت فناوری اطلاعات، ارائه این  دست اطلاعات، گامی بزرگ در رفع نقاط گلوگاهی و حادثه‌خیز و حل مشکلات ترافیکی شهر است.

    وی افزود:نقشه و مسیریاب" بلد" در همکاری با پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، نقاط پرتصادف بزرگراه‌ها و معابر شهر تهران را در یک لایه  مجزا روی نقشه نمایش داده است.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد : لایه پرتصادف با هدف افزایش ایمنی شهروندان و کاهش آمار تصادفات به نقشه بلد اضافه شده است و در هنگام رانندگی با هشدار مسیریاب "بلد" در هنگام نزدیک شدن به نقاط پرتصادف به کاربران و رانندگان اطلاع‌رسانی می‌شود.

    این مقام ارشد انتظامی مطرح کرد: 1255 نقطه پرتصادف ارائه شده مجموعه‌ای از نقاط در شهر تهران هستند که تصادف منجر به فوت در سال‌های 97 و 98 در آنها اتفاق افتاده است. بدیهی است که شاخص تصادفات خسارتی و جرحی نیز در این محدوده‌ها قابل توجه است.

    سردار مهماندار خاطر نشان کرد :براساس آمار ارائه شده از سوی مرکز فرماندهی کنترل هوشمند پلیس راهور، بیش از نیمی از تصادفات در بزرگراه‌های شهر تهران اتفاق ‌افتاده‌ و بزرگراه آزادگان، امام رضا(ع)، بسیج و تونل توحید بیشترین محدوده‌های پرتصادف را داشته‌اند.

    این مقام ارشد انتظامی اشاره کرد:  این نکته قابل توجه است که 45 درصد از افراد فوتی به دلیل عدم توجه به جلو دچار سانحه شده‌اند؛ همچنین 27 و 22 درصد تصادفات منجر به فوت به ترتیب بین ساعات 14 تا 20 و 20 تا 24 نیمه شب رخ داده‌اند بنابراین استفاده از نقشهٔ آنلاین و مسیریاب در طول مسیر یکی از نکاتی است که می‌تواند در رانندگی مطمئن و بی‌خطر نقش به‌سزایی داشته باشد.

    وی یادآور شد: لایه نقاط پرتصادف در نقشه و مسیریاب "بلد"، با امکان بزرگ‌نمایی این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا این نقاط را با جزئیات بیشتری مشاهده کنند.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ عنوان کرد: به منظور مشاهده محورها و نقاط پرتصادف، لازم است که لایهٔ نقاط پرتصادف را از قسمت لایه‌ها توسط کاربر فعال شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو