فونیکسریمکسبهتام

لزوم دریافت گواهی سلامت برای تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانه سوز

عصر خودرو- اگر مالک خورویی بعد از تبدیل به دوگانه‌سوز کردن خودروی خود گواهی سلامت را بگیرد و همچنین روش ارزیابی و صحت‌سنجی گواهی سلامت را بیاموزد نشان می‌دهد که خودرو مطابق قطعات استاندارد دوگانه‌سوز شده است.

لزوم دریافت گواهی سلامت برای تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانه سوز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، در اتومبیل‌های دنیا و صنعت خودروسازی یکی از مهمترین فاکتورها و عوامل بحث ایمنی است زیرا اکثر قریب به اتفاق خودروهای دنیا بنزین سوز هستند و بنزین نیز قابلیت اشتعال فراوانی دارد. در ادمه رشد صنعت خودروسازی و بحث دوگانه‌سوز شدن خودروها استفاده از گاز که به نام سی ان جی شناخته می‌شود برای خودروها طراحی شده است و باید اذعان کرد این سوخت نه تنها ایمنی کمتری نسبت به بنزین ندارد بلکه مصرف آن ایمن‌تر از بنزین است.

    سرفصل ایمنی خودروهای دوگانه‌سوز از ابتدا مورد توجه جدی بوده است و در همین راه تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانه سوز بدون دریافت گواهی سلامت خودرو آنقدر مهم است که اگر خودرویی در کشور بدون دریافت این گواهی تبدیل به دوگانه‌سوز شود دچار تخلف شده و با آن برخورد می‌شود لذا باید در زمان دوگانه‌سوز کردن خودرو گواهی سلامت آن را دریافت کرد و یا اگر ما مالک خودرو نیستیم استعلام گواهی سلامت را بگیریم و هر کسی که وارد مراکزمعاینه فنی و همچین دریافت خدمات دوگانه‌سوز می‌شوند گواهی سلامت را دریافت می‌کنند.

    اگر مالک خورویی بعد از تبدیل به دوگانه‌سوز کردن خودروی خود گواهی سلامت را بگیرد و همچنین روش ارزیابی و صحت‌سنجی گواهی سلامت را بیاموزد و بداند  نشان می‌دهد که خودرو مطابق قطعات استاندارد دوگانه‌سوز شده است و فرآیند تبدیل در مراکز مجاز انجام شده است و همچنین کل کار و فرآیند زیر نظر بازرسان سازمان ملی استاندارد انجام شده و همچنین خدمات گارانتی آن نیز ردیابی و پیگیری است. در یک گواهی سلامت استاندارد که به نام گواهی سلامت (تبدیل سامانه سوخت رسانی خودروهای گازسوز) صادر می‌شود آرم وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته را دارد در این گواهی سلامت علاوه بر مشخصات مالک و مشخصات خودرو، مشخصات سامانه گازسوز، مشخصات مرکز خدمات، مشخصات شرکت بازرسی و همچنین توضحیات تکمیلی در خصوص سایر تجهیزات در صورت لزوم حتما باید درج شود. گواهی سلامت بعد از انجام همه مراحل به صورت استاندارد و بررسی همه قطعات و بخش‌ها مانند مخزن و رگلاتور و پس از نصب باید به امضای مرکز خدمات فنی و شرکت بازرسی برسد. این گواهی در سه نسخه صادر می‌شود که نسخه اول به راننده و مالک خودرو نسخه دوم به اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته و نسخه سوم در مرکز خدمات فنی بایگانی می‌شود.

    در انتهای گواهی سلامت نیز آدرس دفتر خدمات فنی که مراحل دوگانه‌سوز کردن خودر را انجام داده‌اند درج می‌شود. در گواهی سلامت چهار برگ قید شده است که در بند اول آن آمده به موجب بند 2 تصویب نامه هیات وزیران به شماره 174195 / ت  55196  مورخ 25 اسفند 97 بدینوسیله گواهی می‌شود خودرو با سامانه سوخت سی ان جی به شرح فوق مطابق ویرایش  اول چک لیست بررسی سامانه سوخت رسانی گاز خودرو مورد بازرسی و پذیرش قرار گرفت.

    در بند 2 می‌آید این گواهینامه تا زمان تغییر اسناد مالکیت خودرو از تک سوز به دوگانه توسط پلیس راهنمایی رانندگی جمهوری اسلامی متعتبر است در بند 3 آمده است این گواهی به منزله دریاف گواهی تایید نمونه  نمی‌باشد.

    در بند 4 آمده خودرو با مشخصات فوق از تاریخ صدور این گواهی دوگانه‌سوز محسوب می‌گردد و برای رعایت ایمنی باید از تعویض قطعات و تعمیرات در خارج از مراکز مجاز خدمات فنی خودروهای گازسوز جدا خودداری شود.

    هر گواهی سلامت بر اساس تاریخ صدور یک شماره منحصر به فرد دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو