فونیکسریمکسبهتام

فولکس‌واگن و آئودی؛ همچنان پشت درهای بسته مکزیک

عصر خودرو- شیوع گسترده و پاندمی ویروس کرونا در مکزیک همچنان مانع بازگشایی کارخانه‌های خودروسازان آلمانی همچون فولکس واگن و آئودی در این کشور شده است.

فولکس‌واگن و آئودی؛ همچنان پشت درهای بسته مکزیک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، میگوئل باربوسا، فرماندار ایالت پوئبلا در مکزیک به تازگی با انتشار پستی در صفحه کاربری توییتر خود درخصوص شرایط اضطراری موجود در این کشور سخن گفته و خاطرنشان کرده است که هنوز اوضاع برای بازگشایی کارخانه‌های خودروسازی و از سرگیری خطوط تولید و فعالیت آنها مناسب و عادی نشده است.

    از جمله خودروسازان خارجی بزرگی که در مکزیک حضور و فعالیت دارند ولی در چند ماه اخیر تحت تاثیر شیوع گسترده و بحران پاندمی ویروس خطرناک و مرگبار کرونا فعالیت و تولید آنها متوقف شده است، می‌توان به شرکت آلمانی فولکس واگن و یکی از بزرگترین زیرمجموعه‌های آن، آئودی، اشاره کرد که به نظر می‌رسد طبق اظهارات اخیر فرماندار ایالت پوئبلای مکزیک که میزبان کارخانه‌های خودروسازان به شمار می رود، همچنان اجازه بازگشایی و از سرگیری فعالیت خود را نخواهند داشت.

    وی در ادامه سخنان خود تاکید کرده که برای از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی به شدت مشتاق است اما نمی‌خواهد این موضوع سلامت و بهداشت جامعه را به مخاطره بیندازد.

    کارخانه‌های فولکس واگن و آئودی در اواخر مارس 2020 تحت تاثیر پاندمی کرونا از تولید ایستاده و متوقف شدند. این خودروسازان امیدوار بودند که هرچه زودتر مجوز بازگشایی کارخانه های خود را از سوی دولت این کشور کسب کنند.

    دولت مکزیک در ابتدا تاریخ 18 مه 2020 را برای بازگشایی و از سرگیری فعالیت کارخانه‌های خودروسازی در این کشور اعلام کرد ولی با شدت گرفتن بیماری کووید 19 در این کشور و افزایش شمار مبتلایان و قربانیان، تاریخ مذکور را تا اطلاع ثانوی به تعویق انداخت.

    مکزیک ششمین کشور تولید کننده و چهارمین صادر کننده بزرگ خودرو در جهان به شمار می رود که توقف خطوط تولید در کارخانه‌های خودروسازی این کشور ضربه بزرگ و جبران ناپذیری را بر صنعت خودروسازی جهان به خصوص قاره آمریکا وارد خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو