فونیکسریمکسبهتام

چند و چون اجرای «طرح ناظر»

با دریافت پیامک «بدحجابی» به پلیس امنیت مراجعه کنید

عصر خودرو- فرمانده انتظامی پایتخت، چگونگی عملکرد پلیس در طرح ناظر و برخورد با کشف حجاب و بدحجابی در خودروها را تشریح کرد.

با دریافت پیامک «بدحجابی» به پلیس امنیت مراجعه کنید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص چگونگی رفتار پلیس در طرح ناظر و برخورد با افرادی که حجاب و شئونات اسلامی را در  وسیله نقلیه رعایت نکرده و کشف حجاب می‌کنند، اظهار داشت: تعداد زیادی از مأموران پلیس در قالب گشت‌های انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی، گشت پلیس امنیت اخلاقی و گشت کلانتری مشغول مأموریت در سطح شهر بوده و شهروندانی را که فاقد حجاب اسلامی باشند، شناسایی می‌کنند.

    فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: مأموران پلیس در مواجهه با افرادی که کشف حجاب کرده و حجاب و شئونات اسلامی را رعایت نکرده، اطلاعاتی از جمله نوع خودرو، شماره پلاک، زمان و مکان وقوع را یادداشت کرده و این اطلاعات را به همراه نام و مشخصات خود تحویل مرکز می‌دهند؛ بلافاصله بعد از کنترل و بررسی، برخورد لازم صورت گرفته و به مالک خودرو پیامکی مبنی بر تخلف بدحجابی در خودرو داده می‌شود.

    سردار رحیمی در واکنش به این جمله که «برخی عنوان می‌کنند که تخلف بدحجابی در خودروی‌شان صورت نگرفته است»، گفت: افراد به محض دریافت پیامک و در فرصت مقرر باید به پلیس امنیت مراجعه کرده و اعتراض و شکایت خود را در آنجا ثبت کنند چراکه اولین کار پلیس، رسیدگی به اعتراضات است.

    سردار رحیمی اعلام کرد: در طرحی که روزانه اطلاعات ده‌ها نفر ثبت می‌شود ممکن است ایرادی وجود داشته باشد مانند هر کار و فعالیت دیگری؛ اما شهروندان نگران نباشند چرا که ما به همکارانمان در پلیس امنیت گفته‌ایم که در مراجعه افراد، اصل را بر صحت گفتار خانواده‌ها  بگذارند.

    وی افزود: تأکید کرده‌ایم که صحبت افراد را قبول کنند و موضوع را بررسی کنند.

    سردار رحیمی اعلام کرد: پلیس از  سوی دیگر بر روی مأموران تمرکز کرده و اگر شهروندی به تخلف ثبت شده اعتراض داشته باشد به مستندات مراجعه کرده و بعد از شناسایی مأمور، موضوع را بررسی می‌کند تا خدای نکرده اشتباهی صورت نگرفته باشد.

    فرمانده انتظامی پایتخت خاطرنشان کرد: خوشبختانه هم اکنون با اقدامات انجام شده، تعداد اعتراضات به شدت افت کرده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو