فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه خبر داد:

توافق با نیروی انتظامی برای جریمه بدهکاران آزادراه‌ها

عصر خودرو- مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور از توافق وزیر راه و شهرسازی و نیروی انتظامی برای جریمه کردن مالکان خودروی که عوارض آزادراه‌های الکترونیکی را پرداخت نکرده‌اند، خبر داد و گفت: اگر این اتفاق بیفتد و اجباری برای پرداخت عوارض به وجود بیاید انگیزه سرمایه گذاران برای الکترونیکی شدن آزادراه‌ها بیشتر می‌شود در غیر این صورت با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

توافق با نیروی انتظامی برای جریمه بدهکاران آزادراه‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، دو سال گذشته الکترونیکی شدن پرداخت عوارض آزادراه‌های کشور در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد که در این میان چهار آزادراه تهران - ساوه، قزوین - زنجان، تهران - قزوین و تهران - قم در اواخر سال 1397 الکترونیکی شدند و آزادراه‌های دیگر نیز طی سال گذشته به جمع آزادراه‌های الکترونیکی پیوستند. اما در این میان برخی از رانندگان با وجود ارسال پیامک عوارض خود را پرداخت نکردند.

    بهنام داوودی - مدیر کل بهره برداری آزاد راه‌های کشور- مرداد ماه سال گذشته اعلام کرد: از زمانی که سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض برخی آزادراه‌ها که در مرحله اول وآزمایشی اجرایی شده است، نه تنها میزان ترددهای صورت گرفته را به صورت کامل پیمایش می‌کنیم بلکه به بسیاری از اهدافی که در ابتدای اجرای این طرح مد نظرمان بود نیز رسیده‌ایم. اما تاکنون بیش از نیمی از کسانی که از آزادراه الکترونیکی استفاده کردند عوارضشان را پرداخت نکردند. 

    این اتفاق همچنان ادامه پیدا کرده و کار به جای رسید که هم اکنون سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با وجود این که باید درصد زیادی از سرمایه خود ناشی از راه‌اندازی آزاد راه را از طریق عوارض به دست بیاورند موفق به دریافت عوارض به صورت الکترونیکی از مردم نشدند و به همین دیگر استقبالی برای ادامه این طرح نمی‌کند.

    خیر الله خادمی - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور - در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: براساس تفاهم نامه امضا شده وزیر راه و شهرسازی با فرمانده نیروی انتظامی مقرر شده تا پلیس برای رانندگان بدهکار که عوارض الکترونیکی آزادراهشان را پرداخت نکردند پیامک ارسال کند و اگر مردم با وجود مهلت پلیس برای پرداخت عوارض نسبت به پرداخت آن  اقدام نکند جریمه برای رانندگان و مالکان خودروی بدهکار در نظر بگیرند.

    وی افزود:  در هفته جاری نیز جلسه دیگری برای اجرای این تفاهم نامه با پلیس داریم که امیدواریم به زودی این طرح اجرایی شود که تصور می‌کنیم تاثیر بسزایی در این زمینه داشته باشد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی  اعلام کرد: اگر با اجرایی شدن طرح پلیس و جریمه کردن مردم هم در بازگشت عوارض الکترونیکی به نتیجه نرسیم سرمایه‌گذاران قطعا استقبالی از الکترونیکی شدن دیگر آزادراه‌های کشور نخواهند کرد و حتی ممکن است مجبور شویم آزادراه‌های که الکترونیکی هستند به حالت قبل برگردانیم؛ بنابراین در این زمینه استقبال و مشارکت مردم را نیاز داریم. در غیر این صورت طرح الکترونیکی کردن عوارض آزادراهی با مشکل جدی مواجه خواهند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو