فونیکسریمکسبهتام

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران:

دو نرخی شدن تاکسی‌ها براساس مصوبه شورای چهارم انجام شد

عصر خودرو- رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه حمل و نقل عمومی و رانندگان این بخش جز مظلوم ترین بخشها هستند، افزود: دو نرخی شدن کرایه تاکسی ها درپی شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی با استفاده از مصوبه ای در شورای شهر چهارم انجام شده است.

دو نرخی شدن تاکسی‌ها براساس مصوبه شورای چهارم انجام شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، محمد علیخانی در تشریح دو نرخی شدن تاکسی ها به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تقسیم کرایه مسافر چهارم بین سه مسافر دیگر گفت: بی تردید اگر نرخ گذاری تاکسیرانی و کرایه ای که تاکسی ها دریافت می کنند بر اساس مصوبه باشد قانونی است و مشکلی ندارد و اگر خلاف مصوبه باشد هرکسی اعتراض داشته باشد و شکایت کند رسیدگی خواهد شد.

    وی افزود: در شورای شهر تهران در دوره چهارم مصوبه ای برای رعایت فاصله برای بانوان در عقب تاکسی ها بود که به صورت فشرده در عقب تاکسی ها ننشینند؛ مصوبه ای که شورا تحت عنوان خدمات بیشتر و راحت تر داده شده بود لذا در شرایط فعلی شیوع کروناویروس از همین مصوبه برای فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی ها استفاده کردیم و مصوبه ای جدید ندادیم.

    وی در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون این مصوبه برای بانوان در تاکسی ها اجرایی نشده بود افزود: خیلی مصوبات داریم که اجرایی نمی شوند در حال حاضر نیز بسیاری مصوبات ما اجرا نمی شوند و تذکرات ما به شهرداری نیز در همین خصوص است در مورد مصوبه فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی ها درپی شیوع کرونا و لزوم مسافرگیری سه نفر برای تاکسی ها بررسی کردیم در شورا چهارم این مصوبه هست و می‌تواند موضوع کرونا هم پوشش دهد لذا مصوبه جدید ندادیم.

    وی ادامه داد: البته اعتقاد نداریم برای این فاصله گذاری مردم باید تاوان آن را بدهند چرا که دولت درباره کرونا اعتبار گذاشته و باید از این اعتبار برای بخش حمل و نقل عمومی نیز هزینه شود؛ وقتی این اعتبار اختصاص داده نمی شود فشارش به مردم وارد می شود. قطعا شهرداری تهران نمی تواند کرایه راننده تاکسی شخصی را پرداخت کند.

    وی تاکید کرد: این اشکال به دلیل عدم توجه دولت به بخش حمل و نقل عمومی ایجاد شده است؛ تاکنون از اعتبار اختصاص داده شده برای مقابله با کرونا ریالی به حمل و نقل عمومی پرداخت نشده است که اگر اختصاص پیدا می کرد این مشکلات ایجاد نمی شد. امروز حمل و نقل جز مظلوم ترین بخشها است و رانندگان حمل و نقل عمومی مثل تاکسیرانان جز مظلوم ترین ها هستند.

    دولت از اعتبار کرونا به تاکسی ها پرداخت کند و نباید همه فشار به رانندگان تاکسی باشد

    رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه نمی توان به تاکسیران گفت مسافر کمتر سوار کن و کرایه‌اش را هم دریافت نکن، افزود: در حال حاضر بیشترین محدودیت ها برای تاکسی ها اعمال می شود؛ مگر در هواپیماها که مسافر سوار می کنند این فاصله گذاری رعایت می شود؟ من به تازگی سفر هوایی داشته ام و مسافران فشرده در هواپیما بودند لذا مدام به تاکسی ها گیر داده می شود.

    وی افزود: دولت از اعتبار کرونا به تاکسی ها پرداخت کند و بگوید اصلا دو مسافر سوار کنند نباید همه فشار به رانندگان تاکسی باشد. فاصله اجتماعی باید رعایت شود اما اعتباری هم برای افزایش ناوگان باید توسط دولت داده شود. تنها مطرح  می‌شود محدودیت برای حمل و نقل و حذف طرح ترافیک، به این ترتیب درامدها همگی حذف می شود، هزینه ها افزایش می یابد و ریالی هم کمک نمی شود خوب در چنین شرایطی چگونه باید شهر اداره شود؟ ایا اداره شهر بودجه نمی خواهد؟

    وی با بیان اینکه حقوق رانندگان تاکسی را چه کسی باید پرداخت کند؟ انصاف نیست همه فشار به یک دستگاه باشد. خاطر نشان کرد که مدیریت شهری که در دولت حضور دارد ، دفاع کند و اعتبار بگیرد و ناوگان حمل و نقل عمومی را ارتقا دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو