فونیکسریمکسبهتام

سامانه امتا در پیش فروش خودرو چیست؟

عصر خودرو- «اِمتا» یا همان احراز مشتریان تجارت الکترونیکی، سامانه‌ای است که به درخواست کاربران، اطلاعات هویتی، تماس، اعتباری و غیره آن‌ها را به صورت آنلاین از طریق پایگاه‌های اطلاعاتی حاکمیتی ثبت کرده و به این ترتیب کاربران امکان ورود به سایت کسب‌و‌کار‌ها را خواهند داشت؛ حالا با توجه به افزایش تعداد متقاضیان برای پیش‌فروش‌های خودرو، وزارت صمت با همکاری خودروسازان اقدام به انجام ثبت‌نام کاربران از طریق سامانه امتا کرده است.

سامانه امتا در پیش فروش خودرو چیست؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اقتصاد آنلاین، با استفاده از سامانه «اِمتا» کسب‌وکارهای الکترونیکی می‌توانند مشتریان خود را احراز کرده و با مشکلات و محدودیت‌های مربوط به آن مواجه نشوند؛ از طرفی به واسطه سامانه امتا دیگر لازم نیست که مشتریان در وب‌سایت‌های کسب‌وکارهای گوناگون ثبت نام کرده و نام کاربری و و رمز عبورهای متعدد را به خاطر بسپارند، ضمن اینکه بکارگیری سامانه امتا هزینه‌های مدیریت حساب مشتریان را نیز به شدت کاهش خواهد داد.

    در همین راستا با شروع پیش‌فروش‌های جدید خودروسازان که از چند روز پیش آغاز شد، شاهد تغییراتی در نحوه ثبت‌نام مشتریان هستیم؛ با توجه به تعداد بالای متقاضیان در پیش‌فروش‌های قبلی خودروسازان و بروز مشکلاتی همچون کندی و اختلال در ثبت‌نام مشتریان، وزارت صمت با همکاری خودروسازان تصمیم گرفت تا با به‌کارگیری رویکردهای جدید ثبت‌نام، علاوه بر رفع مشکلات کاربران در زمان ثبت‌نام، نقش واسطه‌ها را نیز کمرنگ کرده و از این طریق بتواند مصرف‌کننده واقعی خودرو را شناسایی کند.

    یکی از رویکردهای در نظر گرفته شده، احراز هویت قطعی متقاضیان از طریق سامانه امتا است؛ خودروسازان در پیش‌فروش‌ جدید خود سعى دارند تا با به‌کار گرفتن سامانه امتا هم مشکل اخلال در سایت ثبت‌نام‌ به خاطر استقبال بسیار متقاضیان را برطرف نموده و هم جلوی سوء‌استفاده سود‌جویان را بگیرند؛ به این ترتیب از روز دوشنبه مورخ 2 اردیبهشت 99، سامانه امتا در راستای بهبود فرآیند تعریف کد کاربری در سایت فروش اینترنتی و به منظور جلوگیری از مشکلات ثبت اطلاعات شخصی کاربران، در حال احراز اطلاعات فردی آن‌ها به صورت آنلاین است.

    نحوه احراز مشخصات در سامانه امتا
    بر این اساس شرکت‌کنندگان در پیش‌فروش‌های خودروسازان باید ابتدا در سامانه امتا مشخصات خود را ثبت کرده و سپس وارد سایت اصلی فروش خودروسازان شوند؛ در ابتدا کاربران پس از ورود به سامانه فروش اینترنتی خودروسازان و کلیک روی گزینه ثبت نام یا تنظیم رمز، اطلاعات مربوط به ثبت شماره موبایل مشتری در سامانه امتا رویت و پس از ثبت شماره موبایل و انتخاب گزینه “ادامه” مشتری به صفحه ثبت نام هدایت می‌شود.

    در مرحله بعدی سامانه امتا، مشتری کد امنیتی را وارد می‌کند و بعد از دریافت پیامک کد احراز امتا، آن را ارسال و پس از تکمیل دو فیلد کد ملی و تاریخ تولد به صفحه بعدی می‌رود.

    در مرحله سوم ثبت‌نام از طریق سامانه امتا، فرمی به کاربر نمایش داده می‌شود که با کلیک روی گزینه “اعطای مجوز ورود یکپارچه”، اطلاعات شخصی مشتری به صورت خودکار به سایت فروش اینترنتی، منتقل و اطلاعات شخصی تکمیل می‌شود.

    به این ترتیب مشتری وارد صفحه اطلاعات شخصی شده و اطلاعات مورد نظر را در این صفحه تکمیل می‌کند؛ پس از تکمیل نمودن اطلاعات شخصی و ارسال کد اعتبارسنجی و تایید کد، صفحه‌ای برای مشتری به نمایش داده می‌شود که پس از ثبت کد امنیتی و تایید ثبت نهایی درخواست، ثبت اطلاعات به صورت کامل از طریق سامانه امتا انجام‌ می‌شود و کاربران در نهایت می‌توانند وارد سایت فروش خودروسازان شوند.

    حالا هفته گذشته با آغاز طرح پیش‌فروش خودروسازان که احراز هویت کاربران فقط از طریق سامانه امتا امکان‌پذیر بود، به دلیل استقبال بالای مردم برای شرکت در این طرح، سامانه امتا دچار اختلال و کندی شد و در نتیجه بسیاری از افراد قادر به ثبت‌نام خودرو در روز اول این طرح در سامانه امتا نشدند.

    حالا بر اساس اطلاعیه شماره یک وزارت صنعت، معدن و تجارت، متقاضیان برای دریافت نام کاربری و رمز عبور جهت انجام مراحل ثبت‌نام از طریق سامانه امتا، به مدت 10 روز فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه‌های فروش خودروسازان ثبت‌نام خود را در سامانه امتا انجام دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو