فونیکسریمکسبهتام

خودرو‌هایی که تا ۵ سال دیگر به بازار می‌آیند؛

۱۰ پرچمدار صنعت خودرو در آینده را بشناسید + تصاویر

عصر خودرو- در مطلب زیر به ویژگی‌های فناورانه ۱۰ خودرویی که قرار است تا کمتر از ۵ سال آینده به بازار بیایندپرداخته ایم.

۱۰ پرچمدار صنعت خودرو در آینده را بشناسید + تصاویر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، این‌که در عصر تحویل گرفتن سریع محصولات مورد علاقه، پرداخت خودکار و اینترنت گیگابیتی زندگی می‌کنیم و خرید‌های خود را با سرعتی بالا انجام می‌دهیم، برای رسیدن به برخی دستاورد‌های فناورانه هرگز نباید عجله کرد. با این‌که در سه ماه اخیر شیوع کووید-19 باعث شد خودروسازان رکود قابل توجهی را تجربه کنند، در این مقاله قصد داریم خودرو‌هایی را معرفی کنیم که از چند ماه تا چند سال آینده باید انتظار عرضه‌شان در بازار جهانی را داشته باشیم. برخی از این خودرو‌ها تا دو سه سال آینده وارد خط تولید می‌شوند. اما برخی دیگر هنوز در مراحل طراحی هستند. اگر از خودرو‌های کسالت آور خودروسازان خسته شده‌اید، پس کمی دیگر هم صبر کنید تا این خودرو‌ها وارد بازار شوند. این‌ها ارزش صبر کردن را دارند.

    1. آلفا رومئو توناله
    توناله اولین کراس‌اوور فشرده (کامپکت) مجهز به سامانه انتقال قدرت هیبریدی است. این خودرو، اولین محصول هیبریدی خودروسازی آلفا رومئو خواهد بود و سال دیگر وارد بازار می‌شود. آلفا رومئو توناله، به احتمال بسیار زیاد نیروی خود را از موتور توربوشارژ چهار سیلندری تعبیه‌شده در جلوی خودرو و یک موتور الکتریکی در عقب خودرو می‌گیرد. سیستم انتقال قدرت این وسیله نقلیه از طراحی خودرو‌های هیبریدی مانند جیپ رنه‌گید و کامپس الهام گرفته است. جالب اینجاست اسکلت‌بندی این خودرو مانند هر دو جیپ‌هاست، اما به دلیل این‌که قرار بوده این خودرو، اسپرت‌تر باشد، پلتفرم آن طوری طراحی شده است که تجربه رانندگی بهتر و هیجان‌انگیزتری در اختیار راننده قرار دهد. این خودرو به ویژگی تغییر حالت‌های رانندگی با امکان مدیریت انرژی مجهز است.

    2 .هیوندای سانتاکروز
    هیوندای قصد دارد تا سال دیگر، محصول سانتاکروز وانت خود را عرضه کند. هنوز اطلاع دقیقی از ویژگی‌های این وانت در دست نیست. اما گفته شده پلتفرم و برخی قطعات آن از کراس‌اوور سانتافه الگوبرداری شده است و هر دو یک نوع موتور و یک جعبه‌دنده خودکار هشت‌سرعته دارند. موتور اول این خودرو چهار سیلندر 4/2 لیتری با قدرت 185 اسب بخار و موتور دیگری آن توربوشارژ چهار سیلندر 0/2 لیتری است. البته این خودرو باید بتواند قدرت و گشتاور بیشتری ارائه دهد تا در بازار رقابتی وانت‌ها، حرفی برای گفتن داشته باشد. احتمالا دو چرخ جلوی محرک، استاندارد این خودرو خواهد بود و سیستم چهار چرخ محرک از قابلیت‌های آن به حساب خواهد آمد. با توجه به ویژگی‌های بدنه این خودرو، انتظار می‌رود بتواند تا 2300 کیلوگرم وزن را تحمل کند.

    3. شاسی‌بلند فراری پوروسنگو
    شرکت فراری بالاخره گامی بلند برداشته و قصد دارد خودرویی شاسی‌بلند روانه بازار کند. برای برندی که به ساخت خودرو‌های مسابقه شهرت دارد، تولید خودروی شاسی‌بلند، تغییر بسیار بزرگی است. شرکت فراری، اسم شاسی‌بلند جدید خود را پوروسنگو، (که به ایتالیایی به معنای اصیل است) گذاشته و قرار است حداکثر تا دو سال دیگر روانه بازار شود. البته هنوز کاملا تمام ویژگی‌های موتور این خودرو مشخص نشده است، اما احتمالا موتور آن توربوشارژ هشت سیلندر یا مانند ابرخودروی افسانه‌های فراری، 12 سیلندر خواهد بود. گفته می‌شود فراری پوروسنگو چهار چرخ محرک و مجهز به سیستم هیبریدی خواهد بود. خودروی 12 سیلندری فراری، 950 اسب بخار قدرت خواهد داشت و احتمال دارد این خودرو هم بسیار قدرتمند باشد. فراری قصد دارد با کمک موتور‌های الکتریکی این شاسی‌بلند را به حرکت درآورد که در این صورت از پرداخت پول برای بنزین خلاص می‌شوید.

    4. لکسوس ال‌کیو
    لکسوس ال‌کیو قرار است یک کراس‌اوور لوکس باشکوه باشد و تجربه‌ای عالی در اختیار خریداران خود قرار دهد.
    به نظر می‌آید که سیستم انتقال توان لکسوس ال‌کیو، از لکسوس ال‌اس گرفته شده باشد و به این ترتیب به موتوری بنزینی و همینطور نوع هیبریدی مجهز خواهد شد.

    موتور لکسوس ال‌اس از نوع شش سیلندر 4/3 لیتری توربوشارژ دوقلو با 416 اسب بخار است که جعبه دنده خودکار ده‌سرعته دارد و موتور لکسوس ال‌کیو می‌تواند شش سیلندر 4/3 لیتر همراه با دو موتور برقی باشد که در کنار هم 354 اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. یک جعبه‌دنده متغیر پیوسته هم قدرت هیبریدی آن را مدیریت خواهد کرد. این خودرو ممکن است به صورت چهار چرخ یا فقط چرخ‌های عقب محرک به بازار عرضه شود. مصرف سوخت این خودرو هم بهینه خواهد بود و در شهر هر هشت کیلومتر، یک لیتر و در بزرگراه‌ها در هر 12 کیلومتر، یک لیتر بنزین مصرف خواهد کرد. فضای داخلی این خودرو بسیار باکیفیت و راحت است. صندلی‌های آن از چرم است و صندلی‌های عقب به سیستم‌های گرمایی مجهز شده‌اند و صندلی‌های جلو، ماساژور هستند. این خودرو قرار است تا دو سال آینده به بازار عرضه شود.

    5. مزدا 6
    مزدا6 چیزی بیش از یک سدان خانوادگی متوسط معمولی است. بدنه باکیفیت و ظاهر زیبای آن، شما را به‌یاد خودرو‌های گرانقیمت می‌اندازد. شاسی آن، تجربه رانندگی بسیار باکیفیتی به‌دست می‌دهد که معمولا از یک سدان اسپرت گرانقیمت انتظارش را دارید. البته این خودرو سریع‌تر و مجهز به فناوری‌های بیشتر از رقبای خود نیست، اما از یک خودروی صرفا خانوادگی، بسیار بهتر است.
    موتور این سدان (سواری صندوقدار) از نوع چهار سیلندر 5/2 لیتری است. توان استاندارد این خودرو 187 اسب بخار است، اما نوع دیگری از این خودرو با موتور توربوشارژ می‌تواند 250 اسب بخار نیرو تولید کند. هر دو نوع مزدا6 به سیستم انتقال توان خودکار شش سرعته مجهز هستند. فضای داخلی این سدان جادار و مناسب سفر‌های خانوادگی است و البته صندوق عقب آن به اندازه شش چمدان کوچک دستی جا دارد.

    از فناوری‌های آن می‌توان به مسیریابی با جی‌پی‌اس و دوربین 360 درجه، حسگر‌های پارک جلو و عقب، تشخیص علائم ترافیکی اشاره کرد. این سواری دوست‌داشتنی قرار است سه سال دیگر وارد بازار شود.

    6. ب‌ام‌و آی8 ام
    اگرچه، ب‌ام‌و آی8 فعلی نتوانسته است دقیقا همان خودروی اسپرتی شود که شرکت ب‌ام‌و در نظر داشت، ظاهرا قرار نیست این خودرو‌های هیبریدی گرانقیمت شرکت آلمانی کنار گذاشته شود. اکنون نسخه ام (M) این خودرو در راه است و احتمال می‌رود تا چهار سال آینده وارد بازار شود.

    این نسخه جدید دارای قدرت و توانی بیشتر، دامنه برد بیشتر رانندگی در حالت تمام‌الکتریکی، استایل جدید و بدنه‌ای بهتر است که می‌تواند تمام انتظارات شرکت ب‌ام‌و از این خودرو را برآورده سازد.

    سیستم انتقال این خودروی هیبریدی پلاگین براساس همان چیزی است که «آی8» بود. یک موتور الکتریکی چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورد و یک موتور بنزینی وسط دو محور جلو و عقب خودرو قرار دارد و یک موتور الکتریکی هم چرخ‌های عقب خودرو را می‌چرخاند.

    ب‌ام‌و آی8 ام، مجهز به موتور چهارسیلندر توربوشارژ است. قدرت این خودرو 591 اسب بخار است که بسیار بیشتر از 369اسب بخار نسخه قبلی‌اش است. دامنه حرکت ب‌ام‌و آی8 فعلی در حالت تمام‌الکتریکی فقط حدود 29 کیلومتر بود که در خودروی جدید قرار است این دامنه به 77/99 کیلومتر برسد. شتاب و عملکرد این خودرو، همچنین مصرف سوخته بهینه آن از خودروی قبلی آی8 به مراتب بهتر خواهد بود. فناوری‌های متعددی از جمله، دستیار راننده، تجهیزات اطلاعاتی - سرگرمی پیشرفته و چند نمایشگر هم به این خودرو افزوده
    خواهد شد.

    7. لندرور دیفندر 80
    لندرور دیفندر80، ظاهری پیچیده و نوستالژیک دارد و ما را یاد خودروی اصیل آن در سال 1950 میلادی می‌اندازد. بدنه آن جعبه‌ای شکل و شبیه یک کراس‌اوور معمولی است. این خودرو دارای تجهیزاتی مانند دیفرانسیل قفل‌شو، چهار چرخ محرک دائمی و جعبه‌دنده کمک دوسرعته است که توانایی رانندگی آفرود آن را بالا می‌برد. این خودرو هم به‌شکل خودروی دو در (مانند مدل 90) و هم به صورت چهار در (مدل110) عرضه می‌شود که هر یک روی محور‌های چرخ متفاوتی بنا شده‌اند و حجم فضا‌های داخلی متفاوتی دارند. البته نوع چهار در آن برای بیشتر خریداران کاربردی‌تر خواهد بود که به موتور چهارسیلندر 0/2 لیتری توربوشارژ با 296 اسب بخار قدرت مجهز است. همچنین لندرور دیفندر80، خودرویی با یک نوع موتور دیگر هم به خریداران خود پیشنهاد می‌دهد و آن موتور پی 400 (P400) توربوشارژ و ابرشارژ شش سیلندر خطی با قدرت 395 اسب بخار و دستیار هیبریدی 48ولتی است که انتخاب بهتری برای مشتریان خواهد بود.

    8. مرسدس بنز کلاس- اس‌ال
    مرسدس بنز کلاس-‌اس‌ال، خودروی موتور جلو - محور عقب در کلاس اسپرت است. این خودرو مدرن‌ترین سیستم انتقال توان و سیستم‌های هیبریدی 48 ولتی بنز را دارد. موتور این خودرو شش سیلندر خطی 0/3 لیتری است که می‌تواند 362 اسب بخار نیرو تولید کند. البته یک نوع دیگر مجهز به موتور هشت سیلندر هم دارد که 0/4 لیتری بوده و می‌تواند 483 اسب بخار قدرت تولید کند. مصرف سوخت این خودرو هنوز تخمین زده نشده است، اما به نظر می‌رسد که نوع هشت سیلندری آن در بزرگراه‌ها در هر ده کیلومتر، یک لیتر بنزین مصرف کند. تاکنون در مورد فضای داخلی این خودرو، جزئیات کمی ارائه شده است. اما به نظر می‌آید که در فضای داخلی از چرم، چوب و فلزات با کیفیت استفاده شود و سیستم اطلاعاتی - سرگرمی این خودرو از جدیدترین فناوری‌ها بهره خواهد برد. در ضمن مرسدس بنز کلاس اس‌ال به تمام ویژگی‌های دستیار راننده مجهز است و ایمنی سرنشینان خود را تضمین می‌کند.

    9. مازراتی ام‌سی 20
    خودروی اسپرت موتور وسط جدید برند لوکس مازراتی ایتالیایی در کمتر از یک سال دیگر وارد بازار خواهد شد. به نظر می‌رسد موتور این خودرو شش سیلندر توربوشارژ دوقلو بوده و توانایی تولید نیروی 600 اسب بخار را داشته باشد. اما برای این‌که بدانیم واقعا چه موتوری در این خودرو تعبیه می‌شود باید تا چند ماه دیگر صبر کنیم. خودرو‌های اسپرت با توان بالا معمولا نمی‌توانند در مصرف سوخت عالی و بهینه باشند. اما خودروسازان ایتالیایی مازراتی قصد دارند تا جایی‌که امکان دارد، مازراتی ام‌سی20 را به‌گونه‌ای طراحی کنند که در مصرف سوخت صرفه‌جو باشد. این خودرو به تجهیزات اطلاعاتی- سرگرمی باکیفیتی مجهز خواهد بود. همچنین صفحه نمایش 3/10 اینچی خواهد داشت. بقیه فناوری‌های آن نیز از به‌روزترین فناوری‌های روز خواهد بود. این خودرو از نظر ایمنی به ویژگی‌های متنوع سیستم‌های دستیار راننده، مانند کنترل پیمایش سازگار، دستیار پارک فعال، ترمز خودکار در مواقع اضطراری و نمایشگر نقطه کور مجهز است.

    10. تویوتا جی‌آر کورولا
    این خودرو، نوعی خودروی هاچبک نسخه تویوتا کورولا و اولین خودروی کامپکت اسپرت شرکت تویوتا خواهد بود. هنوز در مورد جزئیات موتور این خودرو که قرار است دو سال دیگر به بازار عرضه شود، صحبتی نشده است. اما به نظر می‌آید این خودرو به موتور توربوشارژ سه سیلندر با نیروی 257 اسب بخار مجهز شود. معمولا در این نوع خودرو‌ها یک جعبه‌دنده شش‌سرعته دستی تعبیه می‌شود. اما می‌توان انتظار نوع خودکار آن را هم داشت. تویوتا کورولای فعلی در بازار، مصرف سوخت بهینه‌ای دارد و احتمال می‌رود نوع جی‌آر کورولا حتی بهتر از قبلی باشد. در واقع انتظار می‌رود مصرف سوخت این خودرو در بزرگراه‌ها حدود یک لیتر در هر 13 کیلومتر باشد. تویوتا می‌گوید فضای داخلی این خودرو با بهترین مواد موجود ساخته و به انواع فناوری‌های روز مجهز خواهد شد. از این فناوری‌ها می‌توان به کنترل خودکار آب‌وهوا، صندلی‌های گرم، نور مناسب داخل کابین و تمام تجهیزات مربوط به سیستم دستیار راننده اشاره کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو