فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد:

پلتفرم های پراید و پژو بسیار قدیمی است

لزوم خروج از چرخه تولید

عصر خودرو- مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد گفت: پلتفرم های پراید و پژو بسیار قدیمی است بنابراین اجرای استانداردهای جدید یا بر روی آنها امکان پذیر نیست.

پلتفرم های پراید و پژو بسیار قدیمی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، پیمان پیرایش در مصاحبه‌ای با رادیو اقتصاد اظهار داشت: از سال 1396 با همکاری وزارت صمت و خودروسازان داخلی استانداردهای خودرویی در کشور اولویت بندی شد. در سال‌های 96 و 97 تمامی استانداردها بطور کامل اجرایی شد و خودروسازان این استانداردها را اجرا کردند.

    مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: فاز سوم اجرای استانداردهای خودرویی به بحث تحریم‌ها و تنگناهای در زمینه تأمین قطعات برخورد کرد.

    وی افزود: این موضوع به شورایعالی استاندارد منعکس شد نه اینکه اجرای استانداردها تعلیق یا اجرای آنها منتفی شود بلکه به دلیل تنگناهای موجود مقرر شد اجرای چند استاندارد معدود موکول شود به وضعیت بازار، واردات قطعات و گزارش‌های که سازمان از خودروسازان بصورت مستمر می‌گیرد.

    پیرایش اظهارداشت: استانداردهای که اجرا نشد در قابل 85 استانداردی که اجرایی شد تعدادشان خیلی محدود است. سه استاندارد مربوط به خودروهای سواری و چهار استاندارد هم مربوط به خودروهای سنگین بود.

    مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: پلتفرم‌های پراید و پژو بسیار قدیمی است بنابراین اجرای استانداردهای جدید یا بر روی آنها امکان پذیر نیست یا اگر بخواهد اجرا شود نیازمند هزینه‌های سنگینی است که بطورکلی مقرون به صرفه نخواهد بود.

    وی افزود: سازمان استاندارد همچنان تاکید دارد بر اجرای این برنامه که از تاریخ 31 خرداد سال 99 تولید پژو 405 به استثنایی 405 دو گانه سوز فقط برای ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها و از اول مرداد ماه سال 99 تولید تمامی خودروهای پراید به استثنایی وانت با توجه به کمبودی که در کشور وجود دارد از چرخه تولید خارج شوند. این رویه به تدریج در خصوص سایر خودروها هم اعمال می‌شود.

    پیرایش ادامه داد: به طور مستمر گزارش‌های خود را به شورایعالی استاندارد ارائه خواهیم کرد هر وقت این مجمع عالی تصمیم بگیرد که بخش دیگری از خودروهای تولید داخل باید از چرخه تولید خارج شود بطور قطع و یقین این تصمیم اجرایی و اطلاع رسانی عمومی هم خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو