فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو:

عرضه به بازار افزایش می یابد

از سرگیری شماره گذاری خودروها

عصر خودرو- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از صدور مجوز شماره گذاری محصولات در سال جدید خبر داد و ضمن پوزش از مشتریان بابت تاخیر در تحویل خودروها تاکید کرد: با افزایش عرضه روند کاهشی قیمت در بازار ادامه خواهد داشت.

عرضه به بازار افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس،  فرشاد مقیمی در گفت و گوی زنده تلفنی با برنامه در انتهای الوند ششم خردادماه، با تشریح فرآیند ثبت نام در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو گفت: براساس چارچوب وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت از بامداد روز یکشنبه کارمان را آغاز کرده ایم. در مرحله نخست که پیش ثبت نام صورت می گیرد، متقاضیان تمامی اطلاعات شخصی و هویتی خود را از طریق سامانه امتا اعلام و ثبت می کنند. این مقدمه ای برای نام نویسی در سایت فروش ایران خودرو است.
    وی افزود: برای این که خودرو به دست مشتری نهایی و مصرف کننده برسد محدودیت هایی از جمله عدم خرید خودرو از ایران خودرو و سایپا در 36ماه اخیر، دارا بودن گواهینامه و دارا بودن دست کم 18 سال از جمله این محدودیت ها است.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که اصالت هر بخش از اظهارات متقاضی از طریق مرجع مربوط کنترل می شود گفت: سامانه امتا این امکان را ایجاد کرده تا اطلاعات وارد شده توسط متقاضی در بخش های مرتبط استعلام و تایید شود.
    مقیمی افزود: وقتی اطلاعات تکمیل شد و به تایید سامانه رسید کد رمزی در اختیار متقاضی قرار می گیرد که می تواند از طریق آن وارد سایت فروش ایران خودرو شده و در ثبت نام محصولات مشارکت کند، متقاضیان باید نسبت به پرداخت 50 درصد از وجه خودرو که توسط شورای رقابت اعلام شده اقدام کنند.
    وی در ادامه از انجام قرعه کشی با حضور نهادهای نظارتی در ایران خودرو خبر داد و گفت: چون تعداد متقاضی بالاتر از ظرفیت خودروهای ثبت نامی در این طرح است،‌ پذیرفته شدگان از طریق قرعه کشی انتخاب خواهند شد.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که برای این که پول پرداختی مشتریان وارد حساب ایران خودرو نشود با بانک ها به تفاهم رسیده ایم تصریح کرد: بعد از قرعه کشی، اطلاعات پذیرفته شدگان را به بانک اعلام خواهیم کرد تا وجوه آنان به حساب ایران خودرو پرداخت شود. برای مابقی افراد نیز بانک ها مسئول خواهند بود تا ظرف مدت یک هفته وجوه پرداختی را به حساب متقاضیانی که پذیرفته نشده اند بازگردانند.
    وی زمان انتظار برای تحویل خودرو را حداکثر سه ماه دانست و با تاکید بر این که میزان عرضه در طرح های فروش براساس برنامه ریزی تولید است گفت: بخشی از تولیدات به تعهدات قبلی اختصاص دارد.
    مقیمی افزود: برای این که اجازه عرضه خودروهای طرح فروش فوق العاده را در بازار ثانویه ندهیم اسناد آن را به مدت یک سال در رهن ایران خودرو نگهداری می کنیم. با توجه به این که با دستور مقام عالی وزارت صمت دریافت چک ممنوع شد،‌ برای رهن خودرو مبلغ ناچیزی از مشتری دریافت می شود. همچنین در صورتی که خودرو تا 3 ماه بعد از  تحویل، به نمایندگی مراجعه نکند گارانتی آن ابطال خواهد شد.
    وی ضمن اشاره به شناسایی برخی افراد سودجو که اقدام به دپوی خودرو در پارکینگ ها کرده اند گفت: اقدام بسیار ارزشمندی از سوی نهادهای نظارتی صورت گرفته است. دپوی خودرو کاری بسیار ناپسندی است که برخی با این اقدام سبب ایجاد تلاطم در بازار شده اند.
    مقیمی از ایجاد روند کاهشی در قیمت بازار خبر داد و ضمن کاذب خواندن قیمت ها گفت: در همین چند روزی که از خردادماه گذشته بیش از 15 هزار دستگاه خودرو به مشتریان تحویل داده ایم که این اقدام باعث افزایش عرضه و تاثیر در کاهش قیمت بازار شده است. بخشی از خودروهای دارای یک قلم کسری قطعه بودند را تکمیل کرده و درحال عرضه به بازار هستیم. این اقدام نیز سبب ادامه روند کاهشی قیمت در بازار خواهد شد.
    وی در پایان تصریح کرد:‌ با وجود تمامی چالش ها و مسایل پیرامونی، با همت تمامی کارکنان مجموعه ایران خودرو، روزانه دوهزار خودرو تولید می کنیم که بیانگر وضعیت نسبتا مناسبی در این شرکت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو