فونیکسریمکسبهتام

نگاهی به سوناتای هیبریدی ۲۰۲۰

عصر خودرو-هیوندای سوناتای هیبریدی جدید با چهره‌ای متمایز و ویژگی‌هایی خاص یک گزینه قابل اعتنا در بازار است.

نگاهی به سوناتای هیبریدی ۲۰۲۰
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳:۰۰
  • نگاهی به سوناتای هیبریدی 2020
  • نگاهی به سوناتای هیبریدی 2020
  • نگاهی به سوناتای هیبریدی 2020
  • نگاهی به سوناتای هیبریدی 2020

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هیوندای سوناتای هیبریدی جدید با چهره‌ای متمایز و ویژگی‌هایی خاص می‌خواهد خود را به عنوان یک گزینه قابل اعتنا در بازاری سخت مطرح نماید.

نسخه هیبریدی نسل جدید هیوندای سوناتا را می‌توان با قیمت 27750 دلار خریداری کرد. البته این قیمت نسبت به قیمت 25620 دلاری آکورد هیبریدی گران‌تر است، اما هنوز از قیمت 28000 دلار کمری هیبریدی ارزان‌تر می‌باشد. همچنین باید به فورد فیوژن هیبریدی هم اشاره کنیم که در آستانه بازنشستگی قیمتی 28 هزار دلاری دارد.

با خرج کردن این پول، شما پشت فرمان نسخه پایه این سدان خانوادگی هیبریدی قرار می‌گیرید. نسخه SEL هم 29900 دلار قیمت دارد و اگر بیشتر در جیب‌های خود بگردید شاید بتوانید مدل لیمیتد 35300 دلاری را خریداری کنید.

ویژگی‌های جالب نسخه هیبریدی سوناتای جدید شامل پنل خورشیدی سقف و کلید دیجیتالی می‌شود. این خودرو ضریب درگ شگفت‌انگیز 0.24 دارد که به‌واسطه طراحی سیال، چرخ‌های آلیاژی با طراحی بهینه، اسپویلر عقب و فرم کوپه مانند سقف حاصل شده است.

تمامی مدل‌های سوناتای هیبریدی 2020 از یک موتور سری G2.0 GDi HEV به حجم 2 لیتری و قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 188 نیوتن‌متر سود می‌برند. یک موتور الکتریکی 52 اسب بخار قدرت و 205 نیوتن‌متر گشتاور به این اعداد می‌افزاید. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس شش سرعته خودکار استفاده می‌شود.

به گفته هیوندای، مصرف سوخت این مدل در شهر 4.7 لیتر و در جاده 4.3 لیتر و به‌صورت ترکیبی 4.5 لیتر می‌باشد. این اعداد تقریباً در سطح کمری هیبریدی و بهتر از آکورد هیبریدی می‌باشند. با یک باک پر می‌توان با سوناتا به یک سفر 1104 کیلومتری رفت که آن را به همراهی عالی در سفر‌های طولانی تبدیل می‌کند. سیستم سقف خورشیدی با خروجی 205 وات می‌تواند درمجموع 3.2 کیلومتر به شعاع حرکتی خودرو در طول روز و در طول یک سال 1126 کیلومتر به شعاع حرکتی کل بیافزاید. این پنل همچنین تأمین‌کننده انرژی سیستم‌های الکتریکی داخلی نظیر سیستم اطلاعات و سرگرمی بدون خطر خالی شدن باتری‌های اصلی می‌باشد.

دیگر سیستم جالب هیوندای، سیستم کنترل فعال تعویض دنده است که 500 بار در ثانیه وضعیت چرخش دنده‌های گیربکس را برای تعویض سریع‌تر کنترل می‌کند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم