فونیکسریمکسبهتام

معاون امور صنایع وزارت صمت:

جزئیات پیش فروش ۲۵هزار خودروی تولید داخل

عصر خودرو- معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد: پیش ثبت نام ۲۵ هزار خودرو ساخت داخل، از ساعت ۲۴ امشب آغاز می شود و یک هفته ادامه دارد.

جزئیات پیش فروش ۲۵هزار خودروی تولید داخل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در گفتگوی 18:30 با بیان اینکه برای تحقق شعار " واقعی کردن تقاضا، عدالت در توزیع" در این دوره محدودیت‌هایی درنظر گرفته ایم گفت: در چند مرحله فروش خودرو خواهیم داشت و این مرحله فروش فوق العاده محسوب می‌شود.

    پیش ثبت نام خودرو از ساعت 24 امشب آغاز می شود
    وی افزود: در این دوره دو شرکت ایران خودرو و سایپا، 25 هزار خودرو را عرضه می‌کنند و پیش ثبت نام از ساعت 24 امشب آغاز می شود و یک هفته ادامه دارد.

    معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه افراد حائز شرایط با مراجعه به سامانه دو شرکت اعلام شده می‌توانند برای انجام پیش ثبت نام، رمز عبور دریافت کنند، گفت: رمز عبور کد ملی افراد در نظر گرفته شده است.

    صادقی نیارکی گفت: در صورتی که عرضه و تقاضا در این دوره برابر باشد عرضه با روال معمول انجام می‌شود، اما در غیر این صورت به روش‌های دیگری مثل قرعه کشی برای عرضه خودرو متوسل می‌شویم.

    روش های دیگر فروش خودرو از نیمه دوم خرداد به بعد خواهد بود
    وی ادامه داد: از نیمه دوم خرداد به بعد روش‌های دیگری را برای فروش محصولات شرکت‌های خودروساز داخل اعلام خواهیم کرد.

    معاون امور صنایع وزارت صمت با تاکید بر اینکه در همه این روش‌ها شناسایی مصرف کننده واقعی اولویت دارد، در تشریح ویژگی‌های این افراد و 10 محور ابلاغ شده جهش تولید به خودروسازان گفت: مکانیزمی که طراحی کردیم برای ورود مصرف کننده واقعی است داشتن گواهینامه، سن بالای 18سال و عدم دریافت خودرو از خودروسازان طی 36ماه گذشته از جمله محدودیتهای اعمال شده در این مکانیزم است و هر شخص با یک کد ملی فقط یکبار می تواند به ثبتنام مبادرت ورزد.

    صادقی نیارکی ادامه داد: در این مرحله ثبتنام کنندگان نباید حتی پلاک فعال هم داشته باشند یعنی فاقد خودرو باشند.

    وی گفت:کارت بانکی، کدملی و‌گواهینامه ثبتنام کننده باید با همدیگر همخوانی داشته و به یک نام باشند و شماره اعلامی شبا باید به نام ثبتنام کننده باشد تاپس از انجام مراحل و احراز شرایط ثبتنامی پول احیانا به آن عودت داده شود.

    معاون امور صنایع وزارت صمت بیان کرد: سند خودرویی که در این مرحله فروخته می شود بمدت یکسال در رهن باقی می ماند و ثبت نام کننده نمیتواند آن را بفروشد و قابل صلح هم نیست.

    محدودیت های لغو گارانتی خودروها
    صادقی نیارکی اضافه کرد: اگر دریافت کنندگان خودرو به مدت سه ماه برای گارانتی مراجعه نکنند یا 1000 کیلومتر تردد نداشته باشند،گارانتی خودرو لغو و مشمول خدمات پس از فروش نخواهند شد.

    وی تصریح کرد: اطلاعات ثبتنامی به خصوص اطلاعاتی که بصورت خود اظهاری است( داشتن گواهینامه و عدم داشتن پلاک فعال) با دسترسی به سامانه ها چک خواهد شد و در صورت عدم تایید درستی آنها، فرد ثبتنام کننده تا سه سال حق شرکت در هیچ پیش ثبتنامی برای دریافت خودرو را نخواهد داشت و ثبتنام فرد نیز در هر مرحله ای باشد ملغی می شود.

    300 هزاردستگاه در 4 مرحله دیگر هم پیش ثبت نام خواهیم کرد
    صادقی نیارکی افزود: حدود 300 هزار دستگاه در 4 مرحله دیگر هم پیش ثبت نام خواهیم کرد، مردم عجله نکنند.

    وی در پایان گفت: به سوداگران هم توصیه می کنم به این عرصه ورود نکنند چرا که دولت طرحی برای سوداگران جهت اخذ مالیات بر سود ناویژه در دستور کار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو