فونیکسریمکسبهتام

سوددهی خودروساز ژاپنی در بحران پاندمی کرونا

عصر خودرو- شرکت خودروسازی سوبارو ژاپن به تازگی از رشد ۱۵.۷ درصد سود عملیاتی سالانه خود در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۰ خبر داده است.

سوددهی خودروساز ژاپنی در بحران پاندمی کرونا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سوبارو که یکی از خودروسازان بزرگ و موفق ژاپن به شمار می رود و سهم قابل توجهی در بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده است، به تازگی با انتشار گزارشی جدید از عملکرد مالی خود در سال مالی گذشته اعلام کرده که شیوع گسترده و پاندمی کرونا بر سود دهی این شرکت در سال مالی منتهی به مارس 2020 تاثیر چندانی نداشته است و این خودروساز توانسته یک رشد 15.7 درصد را در میزان سود عملیاتی سالانه خود به ثبت برساند.

    بر اساس گزارش رویترز، میزان سوددهی سوبارو در این بازه زمانی یک ساله به 210.3 میلیارد ین ژاپن معادل 1.96 میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال مالی قبل از آن که 181.7 میلیارد ین بوده است، افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.

    این شرکت همچنین از پیش بینی های صورت گرفته توسط تحلیلگران فعال در حوزه خودرو نیز که پیشتر میزان سوددهی سوبارو را در سال مالی منتهی به مارس سال جاری میلادی 204.7 میلیارد ین را برآورد کرده بودند، نیز سبقت گرفته و رقم بالاتری را به ثبت رسانده است.

    این در حالیست که خودروسازان برتر جهان به شدت درگیر مشکلات و بحران های مالی ناشی از شیوع گسترده و پاندمی ویروس خطرناک و مرگبار کرونا هستند که منجر به تعطیلی کارخانه‌های خودروسازی نمایشگاه و فروشگاه های خودرو و افت شدید تقاضای مشتریان در بازارهای جهانی شد.

    تامومی ناکامورا، مدیر ارشد اجرایی شرکت سوبارو در جریان برگزاری یک تله کنفرانس در این خصوص خاطرنشان کرده است: تبعات منفی ناشی از شیوع گسترده و پاندمی کرونا بر روی نتایج و عملکرد ما در سال مالی منتهی به مارس سال جاری میلادی بسیار اندک و ناچیز بوده است.

    وی در ادامه سخنان خود افزود: با توجه به اینکه پاندمی کرونا موجب شد که فعالیت و خطوط تولید کارخانه های سوبارو همچون بسیاری دیگر از خودروسازان جهان متوقف و تعطیل شود، و اوضاع در یکی دو ماه گذشته رو به وخامت برود، انتظار می رود تاثیر و تبعات منفی آن در سال مالی بعد منتهی به مارس 2021 میلادی مشهود و ملموس خواهد شد.

    ناکامورا همچنین ادامه داد: با عدم قطعیتی که در خصوص آینده شیوع کرونا و بیماری زایی این ویروس خطرناک و مرگبار وجود دارد، نمی توان چشم انداز روشنی از عملکرد شرکت در ماه‌های آتی ارائه داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو