فونیکسریمکسبهتام

شیب نزولی فروش خودروهای بنزینی بیشتر از الکتریکی است!

عصر خودرو- تحلیلگران بلومبرگ به تازگی برآورد کرده اند که میزان فروش خودروهای الکتریکی در جهان در سال جاری میلادی ۱۸ درصد کاهش خواهد یافت این در حالیست که افت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی بیشتر از این رقم خواهد بود.

شیب نزولی فروش خودروهای بنزینی بیشتر از الکتریکی است!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، کارشناسان و تحلیلگران بلومبرگ با انتشار گزارش جدید در روز سه شنبه به تازگی برآورد و اعلام کرده اند که میزان فروش خودروهای الکتریکی پاک و دوستدار محیط زیست در بازارهای جهانی تا پایان سال جاری میلادی تحت تاثیر تبعات منفی ناشی از شیوع گسترده و بحران پاندمی کرونا 18 درصد کاهش خواهد یافت. آنها همچنین در ادامه پیش‌بینی‌های خود عنوان کرده اند که فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در همین بازه زمانی افت و کاهش بسیار بیشتری را تجربه خواهند کرد.

    آنها در این گزارش پیش بینی کرده اند که میزان فروش خودروهای احتراق داخلی نظیر بنزینی و دیزلی در سال 2020 میلادی، 23 درصد کاهش خواهد یافت.

    کالین مک کراچر، یکی از تحلیلگران ارشد BNEF، در این خصوص خاطرنشان کرده است: شیوع گسترده و بحران پاندمی کرونا بدون شک از بزرگترین دلایل رکود در بازارهای جهانی فروش خودرو در سال 2020 میلادی به شمار می رود.

    وی در ادامه سخنان خود افزود: با این که به نظر می رسد پاندمی کرونا تاثیرات بسیار بلندمدتی بر بازارهای جهانی نداشته باشد، اما انتظار می رود که بازار فروش خودرو در سه سال آینده همچنان متلاطم و متزلزل خواهد بود.

    تحلیلگران این موسسه همچنین در ادامه گزارش خود از چشم انداز روشن خودروهای الکتریکی پاک و دوستدار محیط زیست سخن گفته و برآورد کرده اند که میزان فروش این وسایل نقلیه تا سال 2040 میلادی 31 درصد رشد خواهد یافت و سهم آنها نیز تا این تاریخ به 58 درصد از فروش کل خودروهای سواری خواهد رسید. این در حالیست که استقبال از خودروهای بنزینی و دیزلی رو به کاهش خواهد رفت؛ بگونه ای که اوج فروش آنها در سال 2017 میلادی بوده است.

    بر اساس گزارش رویترز، میزان فروش خودروهای الکتریکی در سال جاری میلادی 1.7 میلیون دستگاه پیش‌بینی شده است که قرار است به هفت میلیون دستگاهی که هم اکنون در سطح شهر و کشورهای مختلف در حال استفاده و تردد است، اضافه شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو