فونیکسریمکسبهتام

معاون امور صنایع وزارت صمت:

تعداد خودروهای مشمول افزایش قیمت بیشتر شد

عصر خودرو- صادقی نیارکی گفت: در شیوه های جدید فروش خودرو فرصت برابر به همه کسانی که ذیصلاح هستند داده می شود.

تعداد خودروهای مشمول افزایش قیمت بیشتر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در بخش خبری 21 در خصوص بازار خودرو گفت: طبق مصوبه هفته گذشته تنظیم بازار قرار بود ظرف یک هفته شورای رقابت قیمت جدید خودروها را اعلام کند.

    او در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت ها شامل همه خودروها می شود یا خیر تصریح کرد: در جلسه هفته پیش که در ستاد تنظیم بازار برگزار شد مقرر شده بود  8 خودرو مربوط به سایپا و 14 خودروی شرکت ایران خودرو قیمت گذاری شود اما در جلسه روز گذشته این میزان افزایش یافته است.

    صادقی نیارکی در خصوص کنترل قیمت حاشیه بازار گفت: در کمیته خودرو که ذیل ستاد تنظیم بازار است تصمیماتی درباره تنظیم بازار خودرو از لحاظ نحوه فروش و نحوه ثبت نام با هدف عدالت در توزیع و واقعی کردن تقاضا اتخاذ کردیم.

    او افزود: اگر تقاضا را واقعی نکنیم و به غیر از مصرف کنندگان اصلی برخی افراد سودجو هم وارد بازار شوند ممکن است حاشیه قیمت ایجاد شود.

    این مقام مسئول بیان کرد: در جلسه روز گذشته کمیته خودرو با حضور مراجع نظارتی محدودیت هایی برای ثبت نام خودرو  وضع شد  مبنی بر اینکه صرفا افراد بالای 18 سال و هر کد ملی تنها یک بار می تواند خرید ثبت نامی خودرو داشته باشد. همچنین افراد در 36 ماهه گذشته نباید از خودروسازها خریدی داشته باشند. اگر خودروها تا 3 ماه مراجعه به گارانتی نکنند خدمات پس از فروش آن ها لغو خواهد شد.
    واقعی کردن طرف تقاضا سیاست اصلی وزارت صمت در حوزه خودرو

    صادقی نیارکی افزود: سیاست وزارت صمت واقعی کردن طرف تقاضا است البته اصلاح قیمت هم باید با نرخ منطقی صورت بگیرد تا حاشیه بازار ایجاد نشود. مجموعه سیاست های ما باعث کاهش تقاضا و عدالت در توزیع می شود.

    او گفت: در شیوه های جدید فروش خودرو فرصت برابر به همه کسانی که ذیصلاح هستند داده می شود و اطلاعیه های آتی در خصوص فروش فوق العاده پیش فروش و مشارکت در تولید زمینه حضور متقاضیان واقعی خودرو را فراهم می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو