فونیکسریمکسبهتام

ماجرای لغو شماره گذاری تاکسی‌‌های نو از سوی پلیس راهور

عصر خودرو- بسیاری از رانندگان تاکسی با وجود آن که تمام هزینه نوسازی تاکسی خود را پرداخت کردند، اما شماره گذاری خودرو آن‌ها انجام نمی‌شود.

ماجرای لغو شماره گذاری تاکسی‌‌های نو از سوی پلیس راهور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از رانندگان ناوگان تاکسیرانی سال‌هاست که به دنبال نوسازی خودرو خود هستند و در این مسیر نیز تسهیلاتی را دریافت می‌کنند.

    با توجه به میزان پیمایش تاکسی‌ها در کلانشهر‌ها عمر مفید هر تاکسی 10 سال تعیین شده است که رانندگان پس از پر شدن 10 سال عمر خودروی خود به یکی از دفاتر تاکسیرانی مناطق مراجعه می‌کنند و با پر کردن فرم درخواست اسقاط خودرو در فهرست نوسازی ناوگان تاکسیرانی قرار می‌گیرند.

    برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شده است که در کلانشهرها به هر راننده جهت نوسازی ناوگان خود مبلغ 50 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

    سازوکار نوسازی ناوگان تاکسیرانی به این شکل است که از زمان ارائه درخواست از سوی راننده و اسقاط خودرو از سوی راننده پیش فاکتور ایران خودرو جهت تولید و تحویل تاکسی صادر می‌شود و باید به این نکته اشاره کرد که از زمان صدور پیش فاکتور  تا زمان تحویل خودرو نزدیک به یک ماه زمان نیاز است.

    اما بسیاری از رانندگان ناوگان تاکسیرانی که به دنبال اسقاط و نوسازی تاکسی خود هستند با وجود آن‌که تمام هزینه‌های لازم جهت دریافت خودرو صفر را پرداخت کردند، اما هنوز خودرویی به آن‌ها تحویل داده نشده است.

    مشکل تحویل ندادن خودرو صفر به رانندگان ناوگان تاکسیرانی از اسفند ماه سال گذشته شروع شد که بسیاری از رانندگان در این باره گفتند، با وجود آن که بسیاری از نمایندگی‌های شرکت ایران خودرو، تولید دارند، اما تحویل خودرو انجام نمی‌دهند.

    مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه یکی از علت‌های واگذار نشدن خودرو به تاکسیرانان نوسان قیمت و نهایی نشدن قیمت خودرو در سال جدید است، گفت: مهمترین علتی که موجب شده است خودرو‌های تاکسی تولیدی از سوی شرکت خودروساز به رانندگان تحویل نشود، ابلاغیه سازمان محیط زیست است.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در تشریح ابلاغیه سازمان محیط زیست گفت: بر اساس ابلاغیه سازمان محیط زیست قرار بر ارتقای سطح آلایندگی خودرو‌ها به یورو 5 است.

    ضامنی تصریح کرد: به دلیل آن که بسیاری از خودرو‌های تولیدی یورو 5 نیستند، کار شماره گذاری آن‌ها از سوی پلیس راهور متوقف شده است.

    او در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه تعداد از خودروها در صف شماره گذاری از سوی پلیس راهور قرار دارند، گفت: کار شماره گذاری نزدیک به هزار دستگاه خودرو تاکسی به دلیل ارتقای سطح آلایندگی به یورو 5 متوقف شده است.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا با برگزاری جلسه بین دستگاهی مشکل شماره گذاری تاکسی‌های تولید شده را برطرف کنیم.

    حال باید منتظر ماند و دید رانندگان ناوگان تاکسیرانی که به دنبال نوسازی خودرو خود هستند تا چه زمانی باید صبر کنند تا مشکل شماره‌گذاری خودرو‌های یورو 4 برطرف شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو