فونیکسریمکسبهتام

اگر در اتوبوس و تاکسی‌های بین‌شهری ماسک ندادند، چه کنیم؟

عصر خودرو- با وجود ضروری شدن استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای شرکت‌های حمل‌ونقلی و مردم، اگر مسافری در سواری‌های کرایه پلاک عمومی و اتوبوس‌های بین‌شهری ماسکی از پایانه‌ها و تعاونی‌های مسافری تحویل نگرفت یا شاهد عدم رعایت پروتکل‌ها بود می‌تواند به گفته مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، به صورت حضوری یا از طریق سامانه ۱۴۱ شکایت خود را اعلام کند تا به سرعت این موضوع پیگیری شود.

اگر در اتوبوس و تاکسی‌های بین‌شهری ماسک ندادند، چه کنیم؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، محدودیت‌هایی در حمل‌نقل بین شهری و بین استانی به وجود آمد و حتی پس از کاهش این محدودیت‌ها، مصوباتی برای رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی مانند ضدعفونی کردن معابر و سطوح تماس، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ضروری شدن استفاده از لوازم مورد نیاز به ویژه ماسک در محیط‌هایی مانند اتوبوس، مترو، قطار، هواپیما و تاکسی‌های بین‌شهری اعلام شد. اما با وجود ضروری شدن اجرای مصوبات برای همه متولیان دستگاه‌های مختلف، در حوزه حمل‌ونقل بین‌شهری و سفرهای جاده‌ای این نکات و الزامات آن‌طور که باید رعایت نمی‌شود و مسافران نمی‌دانند در برخورد با این موارد چه کاری باید انجام دهند و مراتب اعتراض و شکایت‌شان را چگونه اعلام کنند.

    داریوش باقرجوان - مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور- در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که اگر در اتوبوس‌ها یا سواری‌های کرایه پلاک عمومی بین شهری ماسک و بسته بهداشتی به مسافران داده نشد یا کسی پروتکل‌ها را رعایت نکرد، مردم باید چکار کنند و چگونه اعتراض خود را پیگیری کنند؟ تاکید کرد: قطعا نظارت در همه پایانه‌های مسافری و بر عملکرد همه شرکت‌های حمل‌نقل جاده‌ای از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دستگاه‌های دیگری از جمله شهرداری‌ها به عنوان متولیان پایانه‌ها و سازمان راهداری صورت می‌گیرد اما مردم خودشان باید در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشد و به عنوان چشم و گوش ناظران عمل کنند.

    وی افزود: اگر یکی از شرکت حمل و نقلی از رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی امتناع کرد و ماسک در اختیار مسافران قرار نداد، مردم در درجه نخست می‌توانند به نمایندگان بهداشت یا نمایندگان سازمان راهداری که در همه پایانه‌های مسافری حضور دائم دارند و مستقر هستند، مراجعه کرده و نهایتا از طریق سامانه 141 شکایت خود را نسبت به شرکت مورد نظر اعلام کنند تا مورد پیگیری قرار گیرد. سازمان راهداری و دیگر متولیان نظارت نیز در این زمینه نسبت به رعایت کردن این نکات نظارت کافی را دارند و اگر مردم به موقع نقاط ضعف را گزارش کنند می‌توان این مشکلات را حل و با متخلفان برخورد کرد.

    مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با تاکید بر اینکه مردم باید مطالبه‌گری خود از ما را در همان پایانه‌ها و در کمترین زمان ممکن داشته باشند، گفت: از سوی دیگر نیز به همه مردم گفتیم ضمن خرید غیرحضوری و اینترنتی بلیت‌های سفر خود نکات بهداشتی را رعایت کنند و تا پایان سفر ماسک خود را در اتوبوس و سواری‌های کرایه پلاک عمومی از صورت خود بر ندارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو