فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

برداشته شدن سقف ورود خودرو به محدوده‌های ترافیکی در روز‌های کرونایی

عصر خودرو- علیخانی درباره اجرای طرح پارک هوشمند حاشیه‌ای و برخورد با توقف‌های غیر مجاز خودروها در معابر توضیحاتی داد.

برداشته شدن سقف ورود خودرو به محدوده‌های ترافیکی در روز‌های کرونایی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که در بسته ترافیکی پایتخت چه تدابیری برای اجرای پارک هوشمند حاشیه‌ای و ممنوعیت پارک خودرو در مناطق پارک ممنوع اتخاذ شده است؟ گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط کرونایی پایتخت، قانون پارک هوشمند حاشیه‌ای و اعمال قانون خودرو‌هایی که در مناطق پارک ممنوع توقف می‌کنند به درستی اجرا نمی‌شود و به زبان‌ساده قانون در این بخش به حال خود رها شده و به شکل جدی دنبال نمی‌شود.

    عضو شورای شهر تهران افزود: شهروندان تصور نکنند با اجرای بسته ترافیکی در پایتخت قرار است اتفاق خاصی در حوزه اعمال قانون خودرو‌ها رخ دهد، البته با هماهنگی‌های انجام شده با پلیس راهور قرار است قوانین موجود در حوزه ممنوعیت پارک خودرو در مناطق پارک ممنوع با جدیت بیشتری دنبال شود.

    علیخانی تأکید کرد: با هماهنگی‌های انجام شده بین دستگاه‌های مربوطه به دنبال آن هستیم تا با اجرای نظم و انضباط ترافیکی، نابسامانی‌های موجود در حوزه پارک خودرو در حاشیه معابر را کاهش دهیم، البته در قانون به صراحت آمده در مکان‌هایی که تابلوی پارک ممنوع نصب شده است، هیچ خودرویی نباید پارک شود.

    او با بیان اینکه قانون پارک هوشمند حاشیه‌ای در برخی از معابر در حال اجراست، گفت: بعد از تصمیم‌گیری درباره زمان اجرای بسته ترافیکی پایتخت، طرح هوشمند پارک حاشیه‌ای با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

    عضو شورای شهر تهران افزود: برخی از رسانه‌ها تاریخ بیست و نهم اردیبهشت ماه را زمان اجرای بسته ترافیکی پایتخت اعلام کردند، البته این موضوع جزء پیشنهادات مطرح شده در شورای ترافیک تهران هم بوده است، اما هر زمانی را که مسئولان اجرایی با استاندار تهران هماهنگ کرده باشند، بسته ترافیکی دوره کرونا اجرا می‌شود.

    علیخانی در پاسخ به این سوال که آیا در زمان اجرای محدودیت‌های ترافیکی در پایتخت طرح رزرو پیش از ورود خودروها به محدوده‌های ترافیکی نیز اجرا می‌شود یا خیر؟ گفت: رزرو پیش از ورود خودروها به محدوده‌های ترافیکی برای زمانی بود که برای ورود به محدوده‌های طرح‌‌های ترافیکی سقف مجاز تعیین شده بود (103 هزار خودرو در روز)، اما در بسته ترافیکی پایتخت طرح رزرو پیش از ورود خودرو به محدوده‌های ترافیکی اجرا نمی‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو