فونیکسریمکسبهتام

کیفیت کامیون سه ساله اروپایی بهتر از کامیون های نو چینی است

عصر خودرو- دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران گفت: کامیون‌داران معتقدند که خرید کامیون‌های کارکرده اروپایی به صرفه‌تر است.

کیفیت کامیون سه ساله اروپایی بهتر از کامیون های نو چینی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد کریمی دبیر انجمن کامیون‌داران  با بیان اینکه نوسازی ناوگان یکی از آرزو‌های دیرینه کامیونداران بوده است گفت: تبدیل کامیون‌های فرسوده به کامیون‌های نو همواره در بین کامیون‌داران از سال‌های گذشته مطرح بوده اما متاسفانه تاکنون  در حوزه حمل و نقل کالا اقدام خاصی صورت نگرفته است.

    او با اشاره به اینکه حدود 5 سال پیش طرح نوسازی ناوگان فرسوده که هم اکنون از آن به عنوان طرح قدیم یاد می‌شود، مطرح بود و مقرر شده  بود از طریق آن کامیون‌ها نوسازی شوند، تصریح کرد: در زمان اعلام این طرح  تعداد زیادی از کامیون داران ثبت نام کردند، اما به دلیل ناهماهنگی بین شرکت‌های خودروساز، بانک‌های عامل و سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای این طرح کار آمد نبود و به همین دلیل  نیمه کاره رها شد.

    کریمی توضیح داد: متاسفانه شرکت‌های خودروسازی نتوانستند به وعده‌های خود عمل کنند و پس از دریافت مبالغی از متقاضیان و  بعد از گذشت چند سال به جای تحویل خودرو تنها پول مالک خودرو را به حساب آن‌ها واریز کردند.

    او یاد آور شد: تعداد زیادی از  کامیون داران سه سال پیش 30 میلیون تومان به حساب یکی از شرکت‌ها واریز کردند و 14 میلیون تومان هم گواهی اقساط را ارائه کردند، اما بعد از گذشت سه سال هیچ خودرویی به این مالکان تحویل ندادند و حتی مبلغ 14 میلیون تومان هم به حساب آنها عودت داده نشد.

    کریمی با اشاره به اینکه پیش از این در رابطه با کامیون، مدل و سن آن‌ مطرح بود به طوری که سازمان استاندارد اعلام کرده بود که عمر کامیون‌ها باید 3 سال و میزان کارکرد آن‌ها صفر باشد، ولی کامیون داران و سازمان راهداری اعلام کردندکه کامیون‌های کارکرده اروپایی از لحاظ قیمتی برای خریداران به صرفه‌تر است و البته کامیون‌های   سه سال کارکرد اروپایی هزاران بار بهتر است از کامیون‌های نو  بی کیفیت چینی است.

    دبیر انجمن کامیون داران اظهار کرد: اگر قرار است دولت طرح کلید به کلید را اجرا کند باید بر اساس تعهداتی که وجود دارد یک ناوگان فرسوده را خارج و یک ناوگان نو را تحویل کامیون داران دهد چرا که اگر برنامه‌ریزی درستی در این زمینه انجام نشود ما با حجم انبوهی از کامیون‌ها فرسوده رو به رو می‌شویم که برای این بخش دردسرساز خواهد شد.

    او در پایان گفت: باید در مقابل پلاک کردن یک ناوگان جدید یک ناوگان فرسوده خارج شود و در این زمینه باید در سازمان راهداری و همچنین وزارت صمت مصوبه‌ای ارائه شود تا مشکل در حوزه حمل و نقل ایجاد نشود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو