فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس خودرو؛

مردم فعلا برای خرید و فروش خودرو دست نگه دارند

عصر خودرو- یک کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار خودرو هیجانی است، گفت: در این شرایط توصیه می‌کنیم که مردم فعلا برای خرید و فروش خودرو دست نگه دارند.

مردم فعلا برای خرید و فروش خودرو دست نگه دارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اقتصاد آنلاین، امیرحسین کاکایی درباره وضعیت بازار خودرو بعد از قیمت‌گذاری جدید خودرو توضیح داد: بازار جایی است که در آن معاملات خرید و فروش انجام شود این در حالی است که  بازار خودرو با قیمت‌های فعلی هیچ خریدار و فروشنده‌ای ندارد، بنابراین در حال حاضر واکنش بازار در کوتاه مدت هیجانی است و نمی‌توان درمورد آن قضاوت کرد.

    او ادامه داد: البته در همین زمان چند اتفاق موازی هم افتاده که بازار خودرو را سردرگم کرده است؛ به طور مثال نرخ ارز به شدت افزایش پیدا کرده و بر این اساس هر کس رقم دلخواه خود را برای خودرو اعلام می‌کند؛ در این شرایط یک نصیحت به مردم می‌کنیم آن هم اینکه خریداران و فروشندگان فعلا برای انجام معامله حداقل تا پایان هفته عجله نکنند.

    کاکایی به جهش نرخ ارز در سال 97 و صعود دلار به مرز 20هزار تومان اشاره کرد و گفت: در مورد بازار خودرو نیز در دوران گذار هستیم و افزایش و کاهش آن معیار نیست و در کوتاه مدت نباید انتظار کاهش قیمت خودرو را داشته باشیم؛ البته اگر روند نزولی قیمت خودرو تا هفته آینده ادامه‌دار باشد یعنی نرخ‌های فعلی حباب بوده است.
    قرعه‌کشی برای بازار خودرو سم است

    این کارشناس بازار خودرو در بخش دیگری از صحبت‌های خود با انتقاد از فروش خودرو با قرعه‌کشی اظهار کرد: این روش نه تنها برای فروش خودرو جوابگو نیست بلکه برای بازار فعلی سم است و در نتیجه این کار اتفاقی مانند عرضه سکه با نرخ پایین‌تر خواهد افتاد؛ یعنی دقیقا برعکس اینکه انتظار دارند میزان تقاضا کاهش پیدا کند حتی کسانی هم که قصد خرید خود نداشتند هم برای امتحان شانس خود وارد این چرخه می‌شوند.

    او اضافه کرد: در واقع حدود 50 درصد سود خالص بین قیمت خودروی کارخانه‌ای و بازار آزاد، هر کسی را به این فکر می‌اندازد که با ثبت‌نام در این روش این سود بادآورده را نصیب خودش کند و درواقع این اقدام باعث هجوم تقاضای افرادی که به فکر خرید خودرو نبوده‌اند خواهد شد.

    کاکایی تصریح کرد: این روش وسوسه ایجاد می‌کند که مردم بخواهند به خودروی ارزان‌ قیمت دست یابند، از طرفی بین کسانی هم که موفق به خرید خودرو از این روش شده‌اند با کسانی که نتوانستند خودرو بخرند رانت بزرگی ایجاد خواهد شد، ضمن اینکه لازم به ذکر است که این روش جای دور زدن دارد و برخی می‌توانند با خرید کارت ملی دیگران تعداد بالایی خودرو ثبت نام کنند؛ بنابراین روشی که قرار است کنترل‌کننده تقاضا و ضد‌رانت باشد خود باعث هجوم تقاضا و رانت خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو