فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

زمان اجرای طرح ترافیک منوط به هماهنگی با استانداری است

عصر خودرو- اعطا درباره احیای بافت فرسوده، طرح توسعه دانشگاه تهران و اجرای طرح ترافیک توضیحاتی داد.

زمان اجرای طرح ترافیک منوط به هماهنگی با استانداری است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران،علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به زلزله بامداد جمعه تهران گفت: به قول رئیس شورای شهر تهران‌ ما در مقابله با زلزله به شکل مناسبتی برخورد کردیم و هر بار که این حادثه طبیعی رخ می‌دهد برای چند صباحی به موضوع می‌پردازیم، اما بعد آن را فراموش می‌کنیم.

    سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که وضعیت تهران در برابر زلزله مطلوب نیست، افزود:نزدیک به 80کیلومتر مربع پهنه گسلی  تهران و اطراف آن شناسایی شده که از این مقدار 47 کیلومتر آن در داخل شهر است.

    اعطا ادامه داد: خسارت‌های زلزله را می‌توان مستقیم و غیر مستقیم و به بعد از بحران تقسیم بندی کرد.

    او بیان کرد: ساختمان‌های نوساز به دلیل لرزه و نبود ابزار کنترلی استحکام مناسب ندارند و در ادامه عملکرد‌ها باید گفت که نتوانستیم در بحث نوسازی بافت فرسوده به خوبی عمل کنیم و اگر حادثه‌ای مانند زلزله رخ دهد به‌دلیل تراکم جمعیت، فضایی امن برای تخلیه محلی در دسترس نداریم.

    سخنگوی شورای شهر تهران افزود: مطالعات نشان می‌دهد آموزش‌های شهروندی در بحث زلزله تنها ده درصد مفید و تاثیرگذار بوده است و می‌توان گفت در بحث بهبود کیفیت ساختمان باید به گونه‌ای عمل کرد تا این اطمینان حاصل شود که ساختمان‌هایی که در آینده ساخته می‌شوند از پایداری و استحکام خوبی برخوردار باشند.

    اعطا با اشاره به مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در طرح توسعه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که نمی‌خواهم وارد محتوا شوم ادامه داد: انتظاری که نمایندگان مردم از شورای عالی معماری و شهرسازی دارند این مجموعه نسبت به حقوق شهروندان اهتمام ویژه‌ای از خود نشان دهد و در ادامه نباید به گونه‌ای عمل شود که مردم حس کنند تصمیم گیری‌ها در این بخش به شکل دوگانه انجام می‌شود.

    او بیان کرد: زمانی که می گوییم برای مقابله با حوادث به میثاق ملی احتیاج داریم این بدین معنا نیست که مجریآن دولت است، در این شکل اقدام‌ها وظیفه هر نهاد مشخص می‌شود وحرف های بنده از این حیث بود که تعهد اجرا داشته باشیم  زیرا در این دست برنامه‌ها مشخص می‌شود هر نهادی چه مسئولیتی را به عهده بگیرد.

    سخنگوی شورای شهر تهران در تشریح رای محکومیت شهرداری تهران از سوی تعزیرات افزود: زمان اطلاع رسانی این خبر که در رسانه‌های مکتوب و تصویری به تفسیر آن پرداخته شد در رسانه هیچ اطلاع رسانی و بحثی مطرح نشد که مردم آگاه باشند که رای صادره برای سال 94 است و باید به این نکته تاکید کنم، ما هنوز رای را ندیدیم و از جزئیات آن باخبر نیستیم.

    اعطا ادامه داد: از سال 96 (شهریورماه) که شورای پنجم روی کار آمد هیچ افزایش نرخ بهای خدماتی رخ نداده است.

    او با اشاره به اجرای طرح ترافیک بیان کرد: ستاد ملی کرونا موضوع اجرای طرح ترافیک را به شورای ترافیک تهران سپرد که روز یکشنبه بسته پیشنهادی ترافیکی به تصویب رسید و زمان اجرای طرح نیز منوط به هماهنگی با نهاد‌های مسئول استانداری است.

    سخنگوی شورای شهر تهران افزود: در بحث اجرای طرح ترافیک باید به این موضوع تاکید کرد که نباید اجرای این طرح را در قالب کسب درآمد برای شهرداری تهران قلمداد کرد و نباید موضوع کسب درآمد برای شهرداری تا این حد بد نشان داده شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو