فونیکسریمکسبهتام

معاون گمرک اعلام کرد:

احتمال تمدید زمان ترخیص خودروهای دپو شده

عصر خودرو- آن‌طور که معاون فنی گمرک ایران اعلام کرد، با توجه به درخواست‌هایی که در رابطه با تمدید زمان ترخیص خودروهای دپو شده وجود داشته، احتمال تمدید آن از سوی هیات وزیران وجود دارد.

احتمال تمدید زمان ترخیص خودروهای دپو شده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، 29 اردیبهشت‌ماه پایان زمان سه ماهه‌ای است که از سوی دولت برای ترخیص خودروهای دپو شده تعیین شده بود، اما گزارش معاون امور گمرکی گمرک ایران نشان داد که تاکنون از حدود 5108 خودرو کمی بیش از 1000 دستگاه ترخیص شده است.
    در رابطه با آخرین وضعیت ترخیص خودروهای دپو شده مهرداد جمال ارونقی- معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران- در گفت‌وگو با ایسنا توضیحاتی ارائه کرد که نشان می‌دهد در حال حاضر درخواست‌هایی از سوی مراجع ذیربط برای تمدید مدت زمان ترخیص خودروهای دپو شده ارائه شده است که در صورت تائید هیات وزیران اعطای مهلت دوباره صورت می پذیرد.
    وی با بیان این‌که در حال حاضر بخشی از خودروها ترخیص نشده‌اند، اظهار کرد: امکان اظهار خودروهای فاقد ثبت سفارش معتبر به گمرک وجود نداشته و این طبیعی است که خودروهای فاقد ثبت سفارش نیز ترخیص نشوند.  
    معاون فنی و امور گمرک ایران ادامه داد: تکلیف تعدادی از خودروها نیز که بالای 2500 سی سی هستند مشخص نیست و مراجعه‌ای در این رابطه به گمرکات صورت نگرفته است.
    معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایراند گفت:  پس از اظهار خودروهای دپو شده به هریک از گمرکات کشور، در صورت مطابقت شرایط آن‌ها با مفاد مصوبه هیئت وزیران، ارائه ثبت سفارش معتبر برای اظهار کالا، ارائه کد رهگیری یا موافقت بانک مربوطه و اخذ و ارائه مجوزهای قانونی و مقرراتی، نسبت به ترخیص خودرو اقدام خواهد شد.
    گفتنی است که بعد از مصوبه دولت از دی ماه 1397 تا نیمه تیرماه سال گذشته حدود 7150 خودرو دپو شده ترخیص شد و با اتمام مهلت بیش از 5000 دستگاه دیگر باقی ماند،  در 29 بهمن ماه سال گذشته و با ابلاغ مصوبه جدید دولت برای تعیین تکلیف و ترخیص خودروها در گمرک سه ماه زمان تعیین شد تا صاحبان خودرو نسبت به این موضوع اقدام کنند اما عدم ثبت سفارش، وجود پرونده های قضایی و بالای 2500 سی‌سی بودن بخشی از خودروها موجب شده تا همچنان تعداد زیادی ازآنها بلاتکلیف باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو