فونیکسریمکسبهتام

کدام وانت بار‌ها سهمیه بنزین بیشتری می‌گیرند؟

عصر خودرو- رضایی گفت: برای تشویق به ساماندهی و ورود به چرخه هرکس ثبت نام کند علاوه بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیتر ما به او ۱۵۰ لیتر را تخصیص می‌دهیم.

کدام وانت بار‌ها سهمیه بنزین بیشتری می‌گیرند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود رضایی مدیر سامانه هوشمند سوخت با اشاره به سوخت وانت بار‌ها که براساس پیمایش انجام خواهد شد، اظهار کرد: سوخت خودرو‌های عمومی مصوبه هیئت وزیران کارگروهی را دراین رابطه تشکیل داده است که وظیفه مدیریت سهم‌های عمومی را برعهده دارد. وانت بار‌ها که بخش عمده‌ای از خودرو‌ها را تشکیل می‌دهند و حدود 2 و نیم میلیون در سامانه حمل و نقل و بار کشور به صوت فعال وجود دارد.

    او ادامه داد: اطلاعیه سهمیه بندی طبق جدولی که توسط که توسط هیت وزیران به وزارت نفت ابلاغ شده است.  ما برای کلاس ها‌ی مختلف وانت بار برای کم مصرف 200 بخش وانت‌های پر مصرف 300 لیتر و 60 درصد ان را برای دو گانه سوز‌ها در نظر گرفته بودیم.

    مدیر سامانه هوشمند سوخت افزود: مطالبه‌ای که عموما داشتند این بود که بخشی از آنان پیمایش بیشتری داشته پس مطالبات سوخت بیشتری را دارند و ما برای عادلانه کردن این بخش با وزارت صمت، راه و شهرسازی و وزارت نفت طرح‌های مختلفی را در حال بررسی داریم که به طرح پیمایش مشهور است.

    رضایی تصریح کرد: این طرح که هنوز اجرای آن آغاز نشده است بخشی از سوخت خودروها را که سوخت پایه بوده 200 و تا 300 که برای کم مصرف و پر مصرف است به صورت لیتراژی به مالکین خورد وها اختصاص داده می‌شود و مازاد را به صورت اعتباری درکارت بانکی شارژ خواهد کرد که می‌توانند با مراجعه به جایگاه‌های سوخت متناسب با عملکردشان استفاده کنند.

    رضایی افزود: طبیعی است ساماندهی این طرح به عهده وزارت‌های سه گانه مذکور است به انجام برسد ما به مرور سهمه لیتراژی را کاهش خواهیم داد و سهمیه اعتباری را متناسب با عملکرد خودرو‌ها اختصاص خواهیم داد.

    او ادامه داد: در کارگروه بند هشت هیئت وزریران مطرح شد و تاریخ شروع این طرح که کاهش سهمیه خواهد بود، زمانش مشخص نشده است و به دلیل شویع کرونا تعویق افتاده است. دو نیم میلیون تمام و هم درون شهری و هم برون شهری این طرح مبتنی بر عملکرد و تا وقتی تصویب نشود نمی‌توان گفت مبتنی بر پیمایش است.

    این مقام مسئول بیان کرد: اما ثبت نام‌ها شروع شده است و برای تشویق به ساماندهی و ورود به چرخه به این‌تر تیب که هرکس ثبت نام کند علاوه بر 200 تا 300 لیتر ما به او 150 لیتر را تخصیص می‌دهیم، اما بعد از آن متناسب با عملکرد خواهد بود، اما ممکن است برون شهر و درون شهر با مکانیزم‌های متفاوت انجام شود باشد.  عملکرد مبتنی بر اسناد حمل خواهد بود.

    رضایی در پاسخ به این سوال که این روش فقط برای وانت بار‌ها بوده یا به سایر خورو‌های بخش عمومی تعمیم پیدا می‌کند؟ اظهار کرد: برای تمام بخش‌های عمومی است که برای اولین بار انجام می‌شود. این سیستم به روزی است و در سایر بخش‌ها مانند تاکسی‌های اینترنتی فعال کردیم که متناسب با عملکرد شان سوخت دریافت خواهند کرد. آژانس‌های شهری و جانبازان سهمیه اعتبا ری هم اختصاص یافته است همچنین و وسایر بخش‌هایی که در کار گروه می‌آید و در صورت تایید به ان‌ها سوخت اختصاص داده می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو