فونیکسریمکسبهتام

رییس انجمن قطعه‌سازان تهران پاسخ داد:

قیمت خودرو ارزان می‌شود؟

عصر خودرو- رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان تهران هرچند می‌گوید خودروسازان از لحاظ تولید هیچ مشکلی ندارند اما اذعان می‌کند ارزان یا گران شدن خودرو در آینده غیرقابل پیش‌بینی است.

قیمت خودرو ارزان می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تجارت‌نیوز، دی ماه سال گذشته بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران از «افزایش تولید و کاهش قیمت خودرو» سخن گفت و در این باره گفت که «امروز ساخت قطعات در داخل، رشد تولید که پیامد کاهش قیمت خودرو را به دنبال خواهد داشت در دستور کار قرار دارد و در یکی دو ماه گذشته تولید خودرو افزایش یافت و تلاش می‌شود این روند ادامه یابد و در نتیجه بر بازار خودرو تاثیر می‌گذارد.»

    این وعده‌ها در حالی داده شده که با بنابر آمار استخراجی از صورت‌های مالی ارائه شده به بورس توسط سه خودروساز بزرگ کشور، طی فروردین امسال تنها 29 هزار و 549 دستگاه انواع محصول سواری توسط آنها به تولید رسیده که این رقم در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته، از افت بیش از 25 درصدی حکایت دارد. یعنی غول‌های جاده مخصوص در اسفند 98 موفق به تولید 68 هزار و 949 دستگاه محصول سواری شدند. با توجه به این آمار، تولید سه خودروساز بزرگ کشور در فروردین ماه سال 99 و نسبت به اسفند ماه سال 98 بیش از 57 درصد افت کرده است.

    قیمت خودرو در حالی روند افزایشی را می‌پیماید که دوباره چندی پیش وزیر صمت وعده داد که «در سال 99 برای افزایش تیراژ تولید برنامه‌ریزی شده و بر روی قیمت‌گذاری نیز نظارت خواهیم کرد.» حال آیا با افت تولید خودروسازان قیمت خودروها در آینده چه روندی خواهد داشت؟ آیا افزایش قیمت خودرو ادامه‌دار است؟

    در همین حال رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است قیمت خودرو بعد از ماه رمضان ارزان شود؟ گفت: این روزها یکی از مشکلات ما غیرقابل پیش‌بینی بودن قیمت خودرو است و نمی‌توان با قاطعیت گفت که خودرو ارزان می‌شود. سال گذشته حدود 28 درصد حجم نقدینگی در جامعه افزایش یافت. طبق پیش‌بینی‌ها نیز به نظر می‌رسد امسال تورم 40 درصدی را تجربه کنیم.

    محمدرضا نجفی‌منش افزود: البته باز هم اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی است. کما اینکه در ماه‌های گذشته نمی‌توانستیم کرونا را پیش‌بینی کنیم.از لحاظ تولید نیز هیچ مشکلی برای خودروسازان وجود ندارد؛ این در حالی است که تنها چالش صنعتگران کمبود نقدینگی است.

    او در ادامه اظهار کرد: به طور طبیعی زمانی که قیمت ارز افزایش می‌یابد قیمت خودرو دچار نوسان می‌شود.چنانچه دولت دست از قیمت‌گذاری بردارد تا خودروسازان بتوانند با سود معقول خودرو را بفروشند قیمت خودرو در بازار کاهش خواهد یافت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو