فونیکسریمکسبهتام

پارکینگ طبقاتی نیایش تا پایان سال بهره برداری می شود

عصر خودرو- مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از بهره برداری پارکینگ ۹ طبقه‌ نیایش تا پایان سال خبر داد.

پارکینگ طبقاتی نیایش تا پایان سال بهره برداری می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، علی پیوسته مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، درباره روند ساخت پارکینگ نیایش گفت: این پروژه از سال 93 شروع شده است که به علت یک سری معارض تملکی و تاسیساتی و همچنین بحث نقدینگی در مقاطعی متوقف شد، اما دوباره سال گذشته روند ساخت آن از سر گرفته شد که امیدواریم تا پایان امسال 9 طبقه پارکینگ این مجموعه به بهره برداری برسد.

    وی افزود: پارکینگ‌ها از طبقه منفی یک آغاز و در منفی 9 تمام می‌شود. ارتباط آن در طبقه منفی یک با بزرگراه نیایش است و در قسمت منفی 9 به تونل وصل می‌شود.

    پیوسته گفت: حدود 47 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم و در بخش ستون‌های اصلی که میانه پروژه است طرح کامل شده و کارهای ستون‌های پیرامونی آن هم به پایان رسیده است. هم اکنون در طبقه منفی 5 هستیم که کارهای آن در حدود 30 درصد انجام شده، طبقه منفی 4 هم تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

    وی افزود: ساخت هر طبقه از این پارکینگ حدود 45 روز طول می‌کشد و برای ساخت هر دو طبقه 3 ماه زمان نیاز داریم. کارهای اصلی آن انجام شده است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال هر 9 طبقه پارکینگ به بهره برداری برسد. در صورتیکه نقدینگی پروژه تأمین شود می‌توانیم 2 طبقه تجاری این سازه را هم به اتمام برسانیم. برآورد هزینه این پروژه 105 میلیارد است که در حال حاضر در حدود 45 میلیارد هزینه شده است که یک سری مطالبات پیمانکار دارد که بزودی تأمین خواهد شد.

    مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران درباره اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در کارگاه‌های عمرانی گفت: شیوه نامه معاونت شهرسازی معماری شهرداری تهران به همه پروژه‌های عمرانی شهر ابلاغ شده است که در همه پروژه‌ها این شیوه نامه در بحث بهداشتی و کنترل‌های لازم اجرا می‌شود. در هر پروژه دستگاه‌های نظارتی و واحدهای بهداشت محیط حضور دارند و بر موارد تاکید شده نظارت دارند.

    پارکینگ طبقاتی نیایش در مساحت 5600 متر مربع با ظرفیت 1278 خودرو امکان استفاده شهروندانی که قصد مراجعه به پردیس سینمایی ملت، بوستان ملت و بیمارستان قلب شهید رجایی را دارند فراهم می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط