فونیکسریمکسبهتام

ضربه مهلک کرونا به فروش خودروهای هیوندای

عصر خودرو- میزان فروش جهانی خودروهای شرکت هیوندای موتورز در ماه گذشته میلادی کاهش ۵۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.

ضربه مهلک کرونا به فروش خودروهای هیوندای
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، تازه‌ترین آمار و گزارش های منتشر شده در آسیاتایمز حاکی از آن است که میزان فروش خودروهای هیوندای موتورز در بازارهای جهانی در ماه گذشته میلادی یعنی آوریل 2020 تحت تاثیر شیوع گسترده و همه گیری ویروس کرونا در کشورهای مختلف، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 56.9 درصد کاهش یافته و به 159 هزار و 79 دستگاه رسیده است.

    البته هیوندای موتورز روز چهارشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرده که میزان فروش خودرو در بازار کره جنوبی کاهش چندان چشمگیری نیافته و تنها 0.5 درصد نسبت به قبل کم شده و عدد 71 هزار و 42 دستگاه را به ثبت رسانده است.

    همزمان با شیوع گسترده و همه گیری ویروس خطرناک و مرگبار کرونا و اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه و وضع محدودیت های جدی و سخت گیرانه برای تردد شهروندان از سوی کشورهای مختلف، شرکت های خودروسازی نیز مجبور شدند که تمامی کارخانه ها و فروشگاه های خود را تعطیل و متوقف اعلام کنند تا بدین ترتیب بتوانند در قطع زنجیره انتقال و انتشار این بیماری خطرناک موثر واقع شوند.

    در تاریخ نهم آوریل سال جاری میلادی موسسه تحقیقاتی Fitch Ratings که خودروسازان را از لحاظ میزان فروش و موفقیت در بازارهای جهانی رتبه بندی می کند، رتبه شرکتهای هیوندای و کیا موتورز را تحت تاثیر تبعات منفی ناشی از شیوع کرونا کاهش داده و اعلام کرده است که چشم انداز سه ماهه دوم سال 2020 این شرکت کره ای نیز همچون سه ماهه نخست سال جاری میلادی با مشکلات متعددی در عرضه و فروش در بازارهای جهانی روبرو خواهد بود.

    البته کارشناسان فعال در این موسسه برآورد و اعلام کرده اند که وضعیت بسیاری از خودروسازان از جمله هیوندای موتور در نیمه دوم سال جاری میلادی بهبود یافته و تا قبل از سال 2021 که شاهد یک جهش خواهد بود، میزان فروش جهانی آنها حدود 15 درصد کاهش خواهد یافت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو