فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد:

جزییات شرایط نوسازی ناوگان کامیونی

اولویت با واردات کامیون‌های ۱۸ تن به بالا

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: کامیون‌هایی می‌توانند به کشور وارد شوند که ساخت کشورهای اروپایی، ژاپن یا کره جنوبی بوده و در ۵ سال گذشته مدل‌های آن‌ها در کشور تولید و یا به کشور وارد شده باشند. این کامیون‌های وارداتی باید از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگی‌های محیط زیست در زمان ساخت مورد تائید دستگاه‌های مربوطه باشد.

جزییات شرایط نوسازی ناوگان کامیونی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، عبدالهاشم حسن نیا، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره شرایط نوسازی ناوگان کامیونی اظهار داشت: از مهم‌ترین شرایط کامیون‌های وارداتی این است که بیش از سه سال از زمان ساخت آنها نگذشته باشد.

    وی افزود: کامیون‌های وارداتی باید از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگی‌های محیط زیست با استانداردهای روز و اجباری که مورد تائید مراجع ذیربط بوده، انطباق داشته باشند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شرایط کامیون‌های وارداتی ادامه داد: کامیون‌هایی می‌توانند به کشور وارد شوند که ساخت کشورهای اروپایی، ژاپن یا کره جنوبی بوده و در 5 سال گذشته مدل‌های آن‌ها در کشور تولید و یا به کشور وارد شده باشند. این کامیون‌های وارداتی باید از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگی‌های محیط زیست در زمان ساخت مورد تائید دستگاه‌های مربوطه باشد.

    حسن نیا تاکید کرد:‌ در مرحله اول، اولویت با کامیون‌های دارای ظرفیت 18 تن و بالاتر است.

    وی اظهار داشت: کامیون‌های وارداتی، باید شرایط زیست محیطی، استانداردها و شرایط لازم برای حمل‌ و نقل بین‌المللی و ورود به کشورهای اروپایی را دارا باشند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی درباره شرایط کامیون‌های اسقاطی گفت: واردات هر دستگاه کامیون منوط به اسقاط حداقل یک دستگاه کامیون که از زمان ساخت آن بیش از 25  سال گذشته باشد، است و ظرفیت آن می‌تواند حداکثر 3 تن کمتر از ظرفیت کامیون وارداتی باشد.

    مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه منشاء ارز برای واردات باید خارج از ایران باشد و واردکنندگان؛ مشمول استفاده از ارز داخلی نمی‌شوند، تاکید کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هیچ مسئولیتی در برابر تحویل کامیون توسط واردکننده به خریدار ندارد. بنابراین خریداران ‌باید در این خصوص با دقت نظر و تحقیق و بررسی کامل در مراحل ثبت نام و خرید اقدام کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو