فونیکسریمکسبهتام

تفاهم نامه راه اندازی پارکینگ جنب ایستگاه متروی آزادگان امضا شد

عصر خودرو- شهردار منطقه ۱۹ تهران گفت: این منطقه با شرکت حمل و نقل فجر جهاد، تفاهم نامه راه اندازی پارکینگ جنب ایستگاه مترو آزادگان را امضا کرد.

تفاهم نامه راه اندازی پارکینگ جنب ایستگاه متروی آزادگان امضا شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، «علی توکلی»  زمین مجاور ایستگاه متروی آزادگان به راه اندازی پارکینگ و بهره برداری مسافران از آن اختصاص یافته است.

    وی گفت: درهمین راستا زمین متعلق به این شرکت به مساحت 2 هکتار احصا شده است که ظرفیت پارک نزدیک به 500 خودرو را دارد. 

    توکلی با اشاره به بحث کمبود پارکینگ و تأثیر آن در کسب رضایت شهروندان خاطرنشان کرد: فقدان پارکینگ در ایستگاه مترو مذکور باعث پارک خودروها در کوچه های اسماعیل آباد و اطراف آن، ایجاد مشکل در تردد شهروندان و درنتیجه نارضایتی اهالی شده بود.

    شهردار منطقه 19 تهران، همچنین این اقدام را گامی مؤثر در جهت راه اندازی تحقق پروژه TOD به عنوان طرح مورد تأکید مدیریت شهری و تأثیرگذار در آینده منطقه و شهر تهران، دانست و عنوان کرد: با توجه به مطالعات صورت گرفته برای اجرای این پروژه درصورت تکمیل زمینه اجرایی آن، از ظرفیت زمین این پارکینگ برای TOD استفاده خواهد شد. 

    به گفته توکلی حجم تردد مسافران از ایستگاه آزادگان و مجاورت آن با خط راه آهن تهران – اهواز و خط بی آر تی اسماعیل آباد از قابلیت های این ایستگاه برای ایجاد TOD است. 

    وی ادامه داد: این محدوده می تواند پایانه مناسبی برای ورود به تهران و کاهش تمرکز از میادین اصلی شهر باشد. 

    همچنین « رضا امیدوار تجریشی» مدیرعامل شرکت فجر جهاد از مشارکت این شرکت در تسریع تحقق اهداف مدیریت شهری سخن گفت و افزود: ایجاد پارکینگ و نیز طرح بزرگ TOD را حرکتی مهم برای پاسخ به نیازهای عموم شهروندان و منافع آنها دانست.

    منطقه 19 تهران در جنوب تهران واقع شده است؛ ایستگاه آزادگان یکی از ایستگاه‌های مهم مترو پایتخت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط