فونیکسریمکسبهتام

مشاور رئیس سازمان راهداری در نوسازی ناوگان مطرح کرد:

میزان واردات کامیون‌های با عمر کمتر از ۳ سال

کامیون ساخت بعضی کشورها اجازه ورود دارد

عصر خودرو- مشاور رئیس سازمان راهداری در نوسازی ناوگان گفت: میزان ورود کامیون های با عمر ۳ سال در گام اول، ۲۰ درصد تولید داخل است.

میزان واردات کامیون‌های با عمر کمتر از ۳ سال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، صدرالله بمانا درباره نوسازی ناوگان فرسوده و مصوبه امکان ورود کامیون های با عمر 3 سال به کشور اظهار داشت:‌ تولید خودروی داخلی در دوران تحریم مشکلاتی دارد، به هر حال برخی قطعات وارداتی است که در این دوران امکان واردات آنها مشکل است.

    وی افزود: مجلس شورای اسلامی در بند 3 ماده 30 قانون احکام دائمی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اجازه داده است که بتواند صرفا کامیون‌های زیر سه سال ساخت وارد کشور کند و قسمتی از ناوگان فرسوده حذف شود.

    * 40 درصد ناوگان کامیونی کشور فرسوده است

    مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نوسازی ناوگان اظهار داشت: اولویت اول 20 درصد تولید داخل است، کارخانجات، واردکنندگان، مالکان ناوگان اسقاط و شرکت‌ های حمل و نقلی توانمند امکان انجام این واردات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند تا کمبود ناوگان جبران شود، به هر حال 40 درصد ناوگان کامیونی ما فرسوده است.

    بمانا با بیان این که ثبت نام ها از سوم خرداد 99 آغاز شود، گفت: صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش تولید آلاینده‌های زیست محیطی، کاهش تولید آلاینده‌های صوتی، ارتقاء ایمنی سیر، راحتی و آسایش راننده و غیره از مزایای نوسازی ناوگان کامیونی است.

    مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نوسازی ناوگان تأکید کرد: طرح نوسازی ناوگان با کامیون های با عمر 3 سال مراحل قانونی و آیین نامه هیأت وزیران دارد، ضمن آنکه وزیر راه و شهرسازی نیز ضوابط آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ابلاغ کرده است و متقاضیان می‌توانند اطلاعات در این باره را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دریافت کنند.

    * کاهش تولید و واردات عامل افزایش قیمت کامیون

    وی اظهار داشت: در حال حاضر قیمت کامیون، اتوبوس، مینی بوس به شدت افزایش یافته است، چون به علت تحریم تولید کند شده است و واردات هم نداریم، ضمن آنکه قیمت ناوگان بیش از تورم افزایش داشته است.

    وی اضافه کرد: از سوی دیگر قیمت تمام شده حمل و نقل بار و مسافر افزایش یافته است و متقاضی باید هزینه بیشتری بپردازد که این زیبنده نیست و باید قیمت‌های حمل کاهش یابد.

    * غیر از لاستیک، تامین اقلام دیگر کامیون مشکل است

    بمانا ادامه داد: در حال حاضر لاستیک با ارز دولتی تأمین می‌شود و از این نظر مشکلی نیست، چون قیمت آن کنترل شده است، اما بقیه اقلام ناوگان با ارز آزاد تأمین می‌شود و قیمت‌های آن به شدت افزایش یافته است که امیدواریم با طرح ورود کامیون‌های کمتر از سه سال بخشی از این مشکلات رفع شود.

    * کامیون ها باید تولیدات اروپا، ژاپن و کره جنوبی باشد

    مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نوسازی ناوگان اظهار داشت: در این طرح دولت 25 درصد عوارض گمرکی بابت واردات انجام می‌دهد، ضمن این که این خودروها باید تولیدات اروپا، ژاپن یا کره جنوبی باشد، به هر حال این کامیون‌ها معمولا استاندارد روز اروپا و داخل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند.

    * ثبت نام کامیون‌ها فقط از طریق مراجع رسمی

    بمانا گفت: متقاضیان حتماً دقت کنند هنوز این طرح آغاز نشده است که کسی بخواهد از متقاضیان ثبت نام کند، ضمن آنکه حتما ثبت نام باید از مراجع رسمی باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو