فونیکسریمکسبهتام

تسریع در تخصیص ارز مورد نیاز صنعت تایر

عصر خودرو- سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت گفت: تامین ارز مورد نیاز صنعت تایر همانند سایر کالاهای اساسی در اولویت بوده و امیدواریم با هماهنگی بانک مرکزی این روند تسریع شود.

تسریع در تخصیص ارز مورد نیاز صنعت تایر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایلنا، مهدی صادقی نیارکی در این نشست با تاکید بر حمایت از تولید ملی و جلوگیری از واردات محصولات مشابه داخلی از پیگیری برای رفع مشکلات مرتبط با این صنعت راهبردی در حوزه تخصیص ارز و تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید خبر داد و گفت: تامین ارز مورد نیاز این صنعت همانند سایر کالاهای اساسی در اولویت بوده و امیدواریم با هماهنگی بانک مرکزی این روند تسریع شود.

    سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در ادامه درخصوص محدودیت واردات محصولات دارای مشابه داخلی که یکی از دغدغه های تولید کنندگان حاضر در جلسه بود، گفت: محدودیت واردات عمدتا برای محصولاتی اتخاذ می شود که به میزان کافی و متناسب به مصرف داخلی در کشور تولید می شود. در صنعت تایر نیز در صورت تامین نیاز داخلی این سیاست اجرایی خواهد شد.

    گفتنی است، دراین نشست تخصصی ضمن بررسی مشکلات تخصیص ارزبرای تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید انواع تایر ، تولید‌کنندگان خواستار بازنگری در روند اعطای مجوز واردات برای انواع تایر و ایجاد محدودیت هایی برای واردات این محصول به کشور شدند که مقررگردید؛ مراتب به معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت منعکس گردد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط