فونیکسریمکسبهتام

نماد «خودرو» چه زمانی بازگشایی می‌شود؟

عصر خودرو- نماد خودرو که از تاریخ ۲۵ اسفند به دلیل افزایش سرمایه متوقف شده است، برای بازگشایی مجدد باید آگهی افزایش سرمایه خود را به ثبت برساند.

نماد «خودرو» چه زمانی بازگشایی می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تجارت‌نیوز، شرکت ایران خودرو یکی از شرکت‌های بزرگ بورس به حساب می‌آید که سهامداران آن در دو ماه اخیر به دلیل متوقف بودن سهم به خاطر افزایش سرمایه در انتظار بازگشایی مجدد این سهم هستند. افزایش سرمایه‌ 1870 درصدی که در تاریخ 27 اسفند مجوز آن از سوی سازمان بورس صادر شد ولی هنوز در وبسایت کدال به ثبت نرسیده است.

    این در حالی است که ارزش هر سهم این نماد پس از افزایش سرمایه از 11574 ریال به 587 ریال کاهش یافته است و تعداد سهام سهامداران نیز 20 برابر خواهد شد. چیزی که سهامداران را نگران کرده وقفه در بازگشایی مجدد این نماد است که موجب شده از رشد اخیر بازار سهام جا بماند. هر چند خگستر که تقریبا هم زمان با ایران خودرو به دلیل افزایش سرمایه متوقف شده بود در زمان بازگشایی 108 درصد رشد قیمت داشت و همین موضوع سهامداران ایران خودرو را امیدوار کرده که این نماد نیز با رشد قابل‌توجهی بازگشایی شود.

    همچنین بر اساس گزارش فعالیت یک ماهه ایران خودرو این شرکت در فروردین ماه از فروش 6411 دستگاه انواع مختلف محصولات خود بیش از 3 هزار و 863 میلیارد ریال فروش داشته است که نسبت به اسفند سال 98 افتی 81 درصدی و نسبت به فروردین 98 افتی 15 درصدی را به ثبت رسانده است.

    با این حال به نظر نمی‌رسد این عملکرد ضعیف در فروردین 99، تاثیری بر قیمت بازگشایی ایران خودرو داشته باشد و پیش‌بینی می‌شود مراحل ثبت افزایش سرمایه این نماد خودرویی پیش از پایان اردیبهشت به اتمام برسد و معاملات این نماد پرطرفدار احتمالا با رشدی چشمگیر ( حدود 85 درصد) مجددا از سرگرفته شود. این در حالی است که امروز نماد خساپا دیگر شرکت خودروساز بزرگ کشور که افزایش سرمایه داده بود، آگهی افزایش سرمایه خود را نزد سازمان بورس به ثبت رساند و احتمالا تا پایان هفته معاملات خود را از سر خواهد گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو